Antara kaedah rawatan yang paling awal digunakan oleh manusia adalah terapi menggunakan aroma atau bauan daripada sumber tertentu. Khasiat dan zat daripada bahan terapi ini diserap oleh manusia melalui deria bauan (aromaterapi)

Zaman berubah, teknologi perubatan makin berkembang dan makin banyak penyakit mudah untuk diubati. Tetapi, rawatan seperti aromaterapi maih lagi menjadi amalan sesetangah orang sebagai alternatif untuk pelbagai penyakit.

Kebaikan aromaterapi dah lama diketahui sejak ia [ertama kali digunakan. Kini, khasiatnya makin dimanfaatkan untuk pelbagai simptom dan penyakit.

Rawatan aromaterapi bermula dengan penggunaan minyak pati yang diperolehi daripada bahan alami seperti bunga-bungaan dan juga kemenyan. Minyak pati ini mempunyai kepekatan yang tinggi dan tidak boleh digunakan secara terus!

Minyak pati ini harus dicampurkan dengan bahan lain yang bersesuaian dengan tujuan ia digunakan. Paling asas, minyak pati ini akan dicampurkan dengan minyak lain seperti minyak kekacang untuk dibuat terapi urutan.

Tapi minyak pati juga boleh dicampurkan dan digunakan seperti cara-cara berikut:

#1. Menggunakan Pembaur (Diffuser)

Kalau anda mahukan ruang seperti rumah, pejabat atau pun di bilik anda memiliki suasana tenang dan bebas stress, anda boleh menggunakan aromaterapi untuk ini. Dengan syarat, anda menggunakan alat pembaur (diffuser).

Diffuser ini akan mencampurkan minyak terapi yang anda mahukan dengan air dan akan dipanaskan upaya ia boleh tersebar dalam ruang bilik. Kalau mahukan suasana yang lebih tenang, minyak pati lavender boleh digunakan.

#2. Dry Evaporation.

Tak ada diffuser kat rumah? Jangan risau! Kalau anda nakkan aroma yang menyenangkan melalui minyak pati, anda boleh gunakan cara dry evaporation. Cara yang lebih mudah, bebas leceh, dan paling murah sekali untuk mendapatkan manfaat minyak pati kegemaran anda.

BACA JUGA :   Peniaga & Penghantar Makanan E-bazar Wajib Ambil Vaksin Anti-Tifoid

Bagaimana caranya dry evaporation ni? anda memerlukan beberapa bahan seperti bola kapas, mangkuk yang sesuai, dan mestilah minyak pati kegeraman anda. Cuma perlu titiskan beberapa titik minyak pati pada bebola kapas itu.

Letakkan mangkuk yang berisi bebola kapas itu berdekatan anda seeorti di meja kerja. Nakkan kesan yang lebih hebat, hidu bebola kapas tersebut.

#3. Kaedah Wap.

Antara penyakit yang boleh diubati oleh aromaterapi adalah resdung dan masalah pernafasan. Mudah saja, yang anda perlukan Cuma semangkuk besar air panas, tuala, dan minyak pati yang sesuai seperti minyak kayu putih (tea tree oil).

Sediakan semangkuk besar air panas dan titiskan 1-2 titik minyak pati. Kemudian, letakkan kepala anda di atas mangkuk tersebut dan tarik nafas perlahan-lahan. Penting untuk anda letakkan kain tuala di atas kepala anda hingga menutupinya dan jangan buka mata anda sehiingga selesai.

Kaedah ini tidak sesuai untuk kanak-kanak yang berusia 7 tahun ke bawah.

Minyak Angin Pun Dah Ada Aromaterapi Untuk Kesan Yang Lebih Baik!

Selain daripada cara-cara di atas, ada juga minyak angina yang telah ditambahkan dengan kandungan minyak pati untuk meningkatkan lagi khasiat minyang angin yang sedia ada! Antara yang paling mujarab adalah Seven Seas Aromatherapy Oil oleh Jamu Ratu Malaya.

Aromaterapi Lebih Mudah Dengan Minyak Aromaterapi Seven Seas!

Tapi, kenapa Minyak Aromaterapi Seven Seas oleh Jamu Ratu Malaya ni wajib ada di setiap rumah di Malaysia? Ini dia manfaat minyak aromaterapi ni:

  • Mengatasi stress
  • Melegakan rasa loya & mabuk
  • Mengurangkan sakit kepala
  • Melegakan kembung perut kanak-kanak & bayi
  • Sakit senggugut
  • Melegakan sakit akibat gigitan nyamuk & serangga
  • Batuk
  • Morning sickness
  • Selsema
  • Gatal tekak
  • Migrain
  • Giggitan serangga
BACA JUGA :   Khasiat Lidah Buaya Yang Masih Ramai Tidak Tahu

Minyak Aromaterapi Seven Seas ini mempunyai aroma yang kuat tapi menyenangkan. Itulah menjadikan minyak ini dah banyak terjual dan botol yang kecil serta mudah untuk digunakan menjadi pilihan orang ramai.

Testimoni Pengguna

Mari lihat apa kta pengguna yang dah pun berpuas hati selepas menggunakan Minyak Aromaterapi Seven Seas ni

 

Produk Hebat Pada Harga Jimat! 

Tahukah anda, harga Minyak Aromaterapi Seven Seas ni  dijual pada harga yang sangat berpatutan dan mampu dibeli oleh semua golongan. Dengan khasiat dan manfaat yang ada pada produk ni, setiap ringgit yang anda bayar adalah berbaloi!

 

 

Kesemua produk Jamu Ratu Malaya termasuklah Minyak Aromaterapi Seven Seas ni hanya boleh didapati melalui agen penjual yang berdaftar dengan Jamu Ratu Malaya atau stokid yang berdaftar sahaja. Jadi, pastikan anda membeli produk ini daripada tempat yang betul.

Berminat nak dapatkan Minyak Aromaterapi Seven Seas ni? Mudah saja. Tak perlu keluar rumah pun boleh. Anda boleh berhubung dengan pihak Jamu Ratu Malaya melalui talian Whatsapp dan juga melalui Facebook:

Facebook : Stokis JRM Johor

Instagram : @jamuratumalaya_johor

WhatsApp :

 https://www.wasap.my/60132002695

https://www.wasap.my/60132882695

UNTUK PEMBAYARAN:

Maybank

MADANI HUB SDN BHD

Nombor akaun: 551249520869 

Email: saurahjrm@gmail.com

Minyak Aromaterapi Seven Seas juga boleh didapati secara terus di:

STOKIS JAMU RATU MALAYA JOHOR
NO 8 JLN RAMBAI 11

TMN KOTA MASAI
PASIR GUDANG 
JOHOR

Facebook Comments

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here