Senangnya Nak Putihkan Gigi. Tak Perlu Berhabis Wang Yang Banyak.

0
1586

Gigi adalah aset penting bagi menambah keyakinan diri kepada seseorang. Maklumlah bila tersenyum atau nak bercakap akan nampak.

Pasti anda berasa hairan kan. Yelah, anda hari-hari gosok gigi tetapi tidak putih malah kesan kuning tetap ada. Kemudian mulalah nak beli produk pemutih atau serbuk arang. Dahlah harga mahal dan kesan pun belum pasti ada ke tidak.

#1. Mengunyah Makanan Dengan Pencuci Mulut

Qm2jz0hf o

Jadikan buah-buahan atau sayur-sayuran sebagai snek untuk dimakan. Mengunyah makanan seperti epal, sayur saderi atau lobak merah akan menjadikan lebih putih. Maklumlah teksturnya yang berserat.

Dengan mengunyah makanan itu sebagai snek, anda akan dapat membersihkan sisa makanan yang terlekat di antara gigi. Plak-plak kekuningan pun boleh hilang. Pasti senyuman anda lebih bersinar.

#2. Baking Soda

Ahtbpe9l o

Pasti anda tidak tahukan. Caranya hanya dengan bancuhkan suku sudu teh baking soda dengan sedikit ubat gigi. Beruskan seperti biasa dan bilas dengan air. Lakukannya sekali seminggu atau setiap 2 minggu.

BACA JUGA :   Kenali Universiti Di Indonesia Yang Menjadi Pilihan Pelajar Malaysia

Menurut doktor gigi jangan berlebihan pula penggunaan baking soda kerana boleh menghakis enamel anda.

Macam mana untuk menjadi Doktor Gigi dan sambung pengajian di luar negara? Jika anda berminat untuk belajar di luar negara terutamanya di dalam bidang pergigian.

Uhyybpte o

Tetapi tidak tahu caranya bagaimana? Jangan risau dengan Daulah Educonsult cita-cita anda pasti menjadi kenyataan.

Ayuh Menyambung Pengajian Ke Luar Negara Dengan Daulah Educonsult.

#3. Garam

Wfwwp3i5 o

Penggunaan garam juga mampu menambah sumber mineral pada gigi dan sekaligus menyerlahkan lagi warna putihnya. Caranya adalah dengan menyapukan garam pada gigi seperti langkah menggunakan baking soda di atas. Kemudian berus dan bilasnya seperti biasa.

#4. Berus dan Flos

Kuowupim o

Jangan memandang remeh kepada rutin memberus dan membersih dengan flos. Ubat hanya dapat membantu mengeluarkan kotoran degil. Penggunaan flos dapat mengeluarkan sisa makanan dengan berkesan.

BACA JUGA :   Ayuh Melanjutkan Pengajian Di Universiti Ain Shams!

Makanan yang terlekat di celah tidak dapat dibersihkan dengan sempurna. Makanan yang terbiar lama di celahan boleh menghasilkan bakteria dan plak pada gigi.

4mcukopz o

Realisasikan Impian dan Cita-Cita Anda Bersama Daulah Educonsult.

Kenapa anda harus memilih Daulah Educonsult?

8dcn47hs o

Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar yang ingin menyambung pengajian ke luar negara.

Impian anda akan menjadi kenyataan hanya dengan Daulah Educonsult.

N9dpniiv o

Di Daulah Educonsult turut menawarkan anda untuk menyambung pengajian ke luar negara di Universiti-Universiti yang diiktiraf di dunia.

BERMINAT?

Jdqt0vtg o

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here