Wahh Bestnya Berjalan-jalan di Medan. Banyak Tempat Yang Menarik.

0
1942

Indonesia pasti ramai yang sudah pergi ke Lombok, Aceh, Bandung, Gunung Bromo dan sebagainya. Anda pasti belum pernah jejak ke Medan kan?

Medan? Apa yang menarik? Memang banyaklah tempat menarik di Medan ni. Anda kalau dah pergi pasti jatuh cinta. Memang tak nak baliklah sebab belum puas menikmati pemandangan indah dekat sana.

#1. Danau Toba

Xfwct6t3 o

Ikon utama Medan dan wajib pergilah. Sememangnya tak lengkap percutian anda di Medan jika tidak pergi ke tasik ini. Ia merupakan tasik yang paling besar di Indonesia dan sbuah kawah gunung berapi.

Jangan pula berani nak terjun ke dalam tasik tersebut. Kedalamannya ialah 1600 meter. Betapa dalamnya tasik ini. Tasik ini memang cantik.

#2. Danau Linting

Owq9dmye o

Salah satu tempat menarik di Medan dan umpama berada di Maldives. Ia merupakan tasik hijau semulajadi. Anda akan rasa tenang sahaja berada di sini

Lokasi yang terbaik untuk anda beristirehat di waktu petang. Memang seronok berbuaian di pinggir tasik ini. Pelajar Malaysia pun ramai singgah ke tempat ini.

BACA JUGA :   Pemutih Gigi Boleh Merosakkan Gigi Anda?

Afvk4edz oMacam mana pelajar Malaysia boleh belajar di Medan? Jika anda berminat untuk belajar di luar negara terutamanya di Medan iaitu di Universiti Utara Medan dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi.

Tetapi tidak tahu caranya bagaimana? Jangan risau dengan Daulah Educonsult cita-cita anda pasti menjadi kenyataan.

47xokje1 o

Ayuh Menyambung Pengajian Ke Luar Negara Dengan Daulah Educonsult.

#3. Tinggi Raja

Ouykq3ny o

Serius anda akan jatuh cinta di sini. Terpaku dan terpegun dengan keindahan yang ada di Tinggi Raja. Tempat menarik di Medan ini yang sungguh unik. Ramai yang tidak tahu kewujudan tempat ini.

Ia merupakan mata air panas semulajadi yang telah mengeras dan membentuk salji yang suam. Terhasilnya kerana diperbuat daripada kalsium karbonat.

#4. Air Terjun Sipiso Piso

Pxk07j6p o

Pasti anda akan berasa segar apabila berada di bawah air terjun ini. Bukan itu je, anda juga dapat melihat pelangi di bahagian bawah air terjun. Akan menjadi kenangan yang tidak dapat dilupakan. Air terjun ini merupakan air terjun tertinggi di Indonesia.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Tawar Peluang Lanjut Pengajian Di Universiti Luar Negara 2021/2022

47xokje1 o

Realisasikan Impian dan Cita-Cita Anda Bersama Daulah Educonsult.

Rrmrqcfy o

Kenapa anda harus memilih Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar yang ingin menyambung pengajian ke luar negara.

Impian anda akan menjadi kenyataan hanya dengan Daulah Educonsult.

Ooisofxw o

Di Daulah Educonsult turut menawarkan anda untuk menyambung pengajian ke luar negara di Universiti-Universiti yang diiktiraf di dunia.

BERMINAT?

G1n8qqis oJika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here