Sejak dua hari lalu, ramai pemilik akaun Instagram, khususnya selebriti dan instafamoys mengadu telah hilang ramai pengikut mereka.

Kes tersebut tidak hanya berlaku di Malaysia, malah di serata dunia kerana ramai antara pengguna Instagram turut terjejas dan ia telah disahkan sebagai gangguan dalaman.

Gangguan yang menyebabkan Instagram tidak ditetapkan untuk semua orang menggunakan aplikasi atau laman web.

Terdapat ratusan pengikut yang hilang, sementara yang lain melihat diri mereka tidak mengikuti akaun lain.

Beberapa jam yang lalu, trend pengguna yang kehilangan pengikut dari akaun mereka adalah gangguan, menghalang pembersihan baru bot dan pengguna palsu.

Instagram mengesahkan bahawa mereka menyedari masalah yang menyebabkan perubahan dalam bilangan pengikut untuk sesetengah orang sekarang dan sedang berusaha untuk menyelesaikannya secepat mungkin.

BACA JUGA :   Sebelum anda ke Turki jom kita lihat tempat makan "best" di sana !

 

Walau bagaimanapun, Instagram tidak mendedahkan kemas kini terkini mengenai perkara akan mengambil masa yang tertentu untuk membetulkan gangguan tersebut.

Terdapat laporan bahawa selebriti yang terjejas dengan jumlah pengikut mereka yang hilang begitu banyak, malahan berjuta.

Jika perkara ini dilakukan dengan sengaja oleh Instagram, satu kenyataan daripada syarikat gergasi tersebut sepatutnya dilakukan.

Pembersihan akaun Instagram telah berlaku sebelum ini, tetapi kebiasaannya mereka akan membuat pengumuman berhubung perkara itu.

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here