April, Zirafah, ibu yang paling terkenal di dunia yang paling terkenal di dunia, baru melahirkan anak lembu kelima, manis dan sarangnya.

Ibu berusia 17 tahun itu menyerahkan anak lembu yang sihat di sekitar tengah hari pada Sabtu di Taman Pengembaraan Haiwan di Harpursville, New York.

Taman ini menyaksikan keseluruhan penghantaran ajaib pada suapan YouTube secara langsung. Penonton menantikan untuk melihat ibu kelima yang melahirkan anak dan ikatan dengan bayi barunya.

April pertama menawan internet pada 2017, ketika dia menyampaikan anaknya, Tajiri. Dunia menonton sebagai lembu yang berusia 15 tahun (itu kata untuk zirafah perempuan) membawa anak lelaki yang dicintai ke dunia.

Pada hari Sabtu pagi, hampir 300,000 penonton menantikan lagi untuk penghantaran langsung kedua bulan April. Minggu lepas, kakitangan taman yang diposting di Facebook, mengatakan bahawa “pelepasan tebal, banyak penaikkan ekor, dan penjelasan semula anak lembu yang jelas,” menunjukkan bahawa tarikh akhir April semakin dekat.

Walaupun dengan tanda-tanda buruh yang jelas ini, pasukan taman hanya dapat meneka bahawa April akan melahirkan sekitar pertengahan bulan Mac. Penyampaian hari ini datang sebagai sambutan hangat untuk komuniti taman dan peminatnya. Kelahiran langsung sekali lagi memikat ribuan pengguna media sosial tahniah.

“Kami mempunyai orang yang mengucapkan tahi tahniah kerana membiarkan kita menonton,” kata salah satu pencinta haiwan. “April adalah buku teks Mamma zirafah, tangan yang terbaik! Jadi, sangat menarik dan berterima kasih, “tambah satu lagi peminat.

Walaupun bayi baru April hanya duduk di atas katil jerami sekarang, dia akan naik dan berlari dalam sekejap sahaja! Walaupun kehamilan zirafah berjalan lebih lama daripada manusia, anak lembu semakin matang. Ramai anak-anak zirafah berdiri dalam masa 30 minit selepas kelahiran dan mula berjalan bersama ibu mereka dalam masa sepuluh jam sahaja.

Pada usia dua tahun, Tajiri – atau Taj, untuk jangka pendek – sudah bersendirian di seberang taman. Dia juga mula memikat seorang “sahabat perempuan,” menurut Patch, yang menyimpan perhatian terhadap jerapahnya.

Walaupun sesetengah peminat masih mengikuti pengembaraan Taj di saluran YouTubenya sendiri, orang yang berbondong-bondong memulakan komuniti baru yang memberi tumpuan kepada anak lembu kedua bulan April.

Menurut Patch, kelahiran hidup bukan sahaja untuk penonton, ia mewujudkan ruang yang selamat untuk menyaksikan keajaiban hidup. “Kami mendengar cerita-cerita yang luar biasa setiap hari mengenai bagaimana jerapah itu membantu membawa pandangan kepada masyarakat,” kata Patch. “Individu bergelut dengan kesedihan, kemurungan, kerugian, dan banyak lagi.”

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here