Dubai: Satu penerbangan dibenarkan untuk kembali ke lapangan terbang apabila ada kecemasan utama dan sesuatu yang berlaku untuk memaksa juruterbang untuk berpatah balik.

Tetapi untuk kembali kerana seorang ibu dalam penerbangan terlupa bayinya ada bersama adalah pelik.

Kejadian ganjil ini dan mencuit hati ini berlaku apabila kapal terbang Arab Saudi kembali ke lapangan terbang selepas berlepas gara-gara seorang penumpang dalam penerbangan telah terlupa bahwa bayinya tertinggal di lapangan terbang.

Penerbangan SV832, dari Jeddah ke Kuala Lumpur, berpatah balik selepas seorang ibu memberitahu krew kabin bahawa dia telah terlupa bayinya berada di balai berlepas di terminal Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdul Aziz.

BACA JUGA :   Biasiswa Tanpa Had Ditawar Kepada Pelajar Malaysia Oleh Universiti Islam Madinah.

Satu video menjadi viral di media sosial yang menunjukkan juruterbang meminta izin untuk kembali ke lapangan terbang, sambil bercakap dengan pengendali ATC – yang terkejut dan berlari untuk mengetahui protokol yang akan diperhatikan untuk kejadian tersebut.

“Semoga Allah bersama kita. Boleh kita kembali atau apa? “Juruterbang itu didengar bercakap dengan pengawal trafik udara.

Pengendali, selepas mengambil nombor penerbangan, didengar meminta rakan lain tentang protokol itu.

“Penerbangan ini meminta untuk kembali … seorang penumpang terlupa bayinya di ruagan menunggu, kasihan.”

Operator kemudian meminta juruterbang untuk mengesahkan semula sebab untuk berpatah balik.

Juruterbang itu berkata: “Kami memaklumkan kepada anda, penumpang meninggalkan anaknya di terminal dan enggan meneruskan penerbangan.”

BACA JUGA :   TANDA BAHAWA BAYI CUKUP SUSU IBU

“Ok, kembali ke pintu. Ini benar-benar baru untuk kita! ”

Dalam ulasan video, juruterbang itu menerima banyak tepukan untuk “kemanusiaan “nya – apabila bersetuju untuk kembali ke lapangan terbang selepas berlepas dan menimbangkan keadaan sebagai” kes kecemasan “.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here