Moscow Aviation Institute menawarkan jurusan kejuruteraan pesawat

0
433

Moscow Aviation Institute (Universiti Penyelidikan Kebangsaan) ditubuhkan pada 1930 untuk melatih kakitangan yang berkelayakan untuk industri penerbangan. Sejak diasaskan, MAI telah melatih lebih daripada 160,000 profesional dalam penerbangan, sains angkasa, dan industri, Termasuk lebih daripada 250 pereka dan Ketua, ketua-ketua penyelidikan, dan organisasi reka bentuk industri asas.

terkumpul saintifik, pedagogi, pendidikan, dan saintifik-metodologi pengalaman, bersama-sama dengan asas teknologi yang unik dan pautan yang luas dalam industri aeroangkasa membolehkan MAI untuk menjalankan latihan pakar-pakar yang berkelayakan. Oleh kerana tahap yang luar biasa MAI pengajaran, pakar yang terlatih meninggalkan dengan pengetahuan dan kemahiran yang memenuhi keperluan semasa kedua-dua pasaran buruh Rusia dan global.

 

Moscow Aviation Institute (Universiti Penyelidikan Kebangsaan) ialah Taman Teknologi, yang, bersama-sama dengan bilik darjah, mempunyai pusat-pusat penyelidikan dan pendidikan, pusat sumber, pejabat reka bentuk, dan banyak makmal. Kampus ini juga mempunyai sebuah kilang eksperimen, kemudahan lapangan terbang, dan pusat pelajar.

Antara graduan MAI adalah 21 angkasawan yang telah bekerja dalam ruang untuk sejumlah lebih daripada 13 tahun. 14 daripada mereka telah dilakukan 61 ruang tambahan-kenderaan berjalan.

Universiti juga telah melatih lebih 60 Olimpik, dunia, dan Eropah dalam pelbagai sukan.

Kebanyakan contoh penerbangan moden dan teknologi angkasa, sama ada dalam inventori dan / atau dalam operasi, telah diwujudkan di bawah penyertaan bimbingan dan langsung graduan MAI. Ini termasuk MiG-29, IL-76, IL-96, Tu-160, Tu-204, Su-25, dan Yak-130. Turut termasuk adalah helikopter Mi-26 dan Mi-28, Ka-52 dan Ka-60, serta enjin pesawat AL-31F untuk pesawat Su-27. contoh lain adalah radar udara untuk pesawat Su-30MKI “Bar,” MiG-29 “Zhuk,” stesen radar udara untuk semua helikopter tempur Arbalet; peluru berpandu balistik strategik “Topol-M” dan P-36 “Syaitan,” bersama-sama dengan peluru berpandu PCM-50 dan PCM-52 untuk armada kapal selam; sistem anti-pesawat peluru berpandu S-200 dan S-300; radar amaran awal dan kawalan sistem “Don 2” dan “Dar`ial;” dan peluru berpandu pesawat RBB-AE, R-27, R-73, X-31P, bersama-sama dengan pesawat pejuang bersenjata MiG-29 dan Su-27. tambahan pula, yang sukar ditandingi supersonik anti-kapal peluru berpandu, “Moskit,” dan roket pembawa yang paling dipercayai di dunia, “Soyuz-U,” mesti disebut. graduan MAI juga menyumbang kepada penciptaan sistem kawalan untuk kenderaan pelancaran “Proton” dan “Zenit,” serta sokongan dan menyelamat sistem untuk pesawat dan kapal angkasa; sistem ruang untuk komunikasi, relay dan kawalan, termasuk GLONASS; dan enjin roket yang paling berkuasa di dunia RD-120, RD-170 dan RD-180 dan lain-lain lagi.

BACA JUGA :   Makanan Khas Dari Rusia yang Enak

Pada masa ini, lebih kurang 20,000 pelajar belajar dalam bentuk yang berbeza di Universiti 12 fakulti, 2 institut (kedua-duanya dengan status fakulti), dan 4 cawangan. 93% pelajar universiti subjek kajian yang berkaitan dengan bidang kepakaran MAI.

Semua pelajar MAI menjalani latihan bertingkat di kawasan pendidikan berterusan, Termasuk: latihan awal, latihan umum, latihan tambahan, arahan untuk menyediakan jangkaan semasa dalam pasaran profesional global, kursus persediaan, pendidikan tinggi, pendidikan tinggi menengah, latihan semula profesional, dan pengajian lanjutan.

MAI juga memegang lesen di 49 kepakaran pendidikan lepasan ijazah.

Pakar di cawangan Universiti menamatkan latihan di pusat-pusat yang paling berprestij untuk kajian kedua-dua industri penerbangan dan aeroangkasa:

  • Di bandar Zhukovsky, yang memberi tumpuan kepada latihan kakitangan bagi perusahaan JSC «United Aircraft Corporation» (Pusat Aerohydrodynamic Institut dinamakan sempena N.E. Zhukovsky, JSC V.V. Tikhomirov Scientific Research Institute of Instrument Design, dan lain lain);
  • Di bandar Khimki, yang memberi tumpuan kepada latihan kakitangan dengan pendidikan pekerjaan menengah untuk The Federation syarikat Agensi Angkasa Persekutuan;
  • Di bandar Astrakhan, yang menumpukan kepada pakar latihan untuk Ujian Pusat Negeri Penerbangan Tentera Udara Rusia;
  • Di bandar Baikonur (di Cosmodrome Baikonur), yang memberi tumpuan kepada latihan kakitangan untuk operasi kemudahan roket pelancaran di Baikonur.

hari ini, MAI mempunyai lebih daripada 2100 guru, Termasuk 17 ahli penuh dan sama Akademi Sains Rusia, lebih daripada 400 doktor sains, dan lebih 1,000 profesor madya dan profesor. Daripada jumlah tenaga pengajar universiti itu, mengenai70% mempunyai ijazah akademik atau tajuk.

BACA JUGA :   Pengalaman Baru Dengan Melanjutkan Pelajaran ke Rusia Bersama Daulah Educonsult

Pembangunan kawasan keutamaan.

MAI menjalankan penyelidikan dan berterusan latihan profesional dalam melalui (hujung ke hujung) mereka bentuk semua sistem penerbangan, roket, dan teknologi angkasa. Bagi merealisasikan keupayaan unik MAI, bidang-bidang berikut telah dipilih sebagai keutamaan pembangunan:

  • sistem penerbangan” (pesawat pengangkutan awam dan tentera, helikopter, pesawat kecil, kenderaan udara tanpa pemandu, pesawat atmosfera, glider, helikopter, dirigibles, stratostat dan stratosfera belon, dan pesawat menjanjikan dengan susun atur yang tidak konvensional).
  • Roket dan ruang sistem” (kapal angkasa untuk pelbagai tujuan, termasuk kapal angkasa didiami, sistem sokongan hayat, penggalak, dan roket dari semua jenis untuk semua destinasi).
  • “sistem kuasa untuk pesawat, peluru berpandu, dan sistem ruang” (loji kuasa untuk semua kelas pesawat, enjin roket pelbagai kelas, roket atas peringkat untuk kapal angkasa, enjin kapal angkasa, loji kuasa untuk kumpulan memandu pesawat, dan lain-lain.).
  • “Teknologi maklumat dan komunikasi untuk pesawat, peluru berpandu, dan sistem ruang” (sistem komunikasi, dan sistem untuk pemindahan data, telemetri, navigasi, kawalan pintar, radar, sistem optik dan opto-elektronik dan mengumpul mereka).

makmal moden dan asas penyelidikan.

Bersama-sama dengan pembangunan universiti secara keseluruhan, peningkatan subbahagian MAI tertentu akan diberi keutamaan. Ini termasuk pengemaskinian atau penggantian peralatan di berikut pusat-pusat pelbagai akses, pusat sumber, pusat penyelidikan dan pendidikan, pelajar reka bentuk biro, lapangan terbang udara dan unit-unit lain yang dilengkapi dengan kemudahan moden:

  • pusat sumber dalam bidang penerbangan;
  • pusat sumber dalam bidang kejuruteraan pesawat;
  • Roket dan teknologi angkasa pusat sumber;
  • pusat sumber bagi teknologi penyelidikan dan inovasi;
  • pusat Multiple-akses untuk peralatan dalam bidang bahan nano dan nanotechnologies (MORE NanoCenter).

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini.

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here