Moscow Aviation Institute merupakan pusat pengajian terbaik di Rusia

0
889

Tentang Moscow Aviation Institute

Pada masa ini, MAI adalah satu-satunya universiti di Rusia, yang menyediakan kakitangan yang berkelayakan untuk kitaran hayat produk aeroangkasa daripada reka bentuk sistem untuk melaksanakan teknologi canggih dalam pengeluaran, pengujian, penggunaan, dan kitar semula pesawat.

MAI masa kini adalah institut pengajian tinggi yang unik di mana pengetahuan teoritis menyeluruh digabungkan dengan pelbagai kemahiran praktikal. Lebih daripada 120 makmal, 3 pejabat reka bentuk pelajar, 3 pusat sumber khusus, kilang reka bentuk eksperimen, dan sebuah lapangan terbang disediakan untuk para pelajar.ย Pada tahun 1980 institut itu dianugerahkan Perintah Revolusi Oktober.

Pada 1993, Moscow Aviation Institute telah diberi satu lagi nama: “Universiti Teknologi Negara”. Setakat ini, pembangunan dalam bidang aeronautik dan angkasawan kebanyakannya didasarkan pada kegiatan profesor institut dan alumnus universiti. Moscow Aviation Institute adalah pusat penyelidikan saintifik yang besar. Idea saintifik yang penting dikembangkan di sini; prinsip-prinsip teknologi baru ditemui; peranti baru dicipta dan dibina. Lima penemuan saintifik asas untuk sistem dinamik telah dipatenkan alat opto-elektronik

“Photon” yang direka di sini kini beroperasi di luar angkasa; sumber tenaga inovatif berdasarkan prinsip-prinsip baru yang dicipta dan dibina di sini kini digunakan dalam unit sistem pesawat dan aeroangkasa, dan lain-lain. Pada bulan Oktober 2009, MAI telah disenaraikan di antara 12 universiti terbaik Persekutuan Rusia. Pangkat sebuah “universiti penyelidikan nasional” telah dianugerahkan kepada institut dengan keputusan Pemerintah Rusia. Pada 31 Mac 2015, Kementerian Pelajaran menyusun semula Institut Penerbangan Moscow (MAI) dengan pengilhakan Universiti Teknologi Negara Rusia yang dinamakan sempena Tsiolkovsky (MATI).

ย 
ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  โ‡“
Tempoh pengajian yang paling maksimum adalah selamaย 4 tahun.
KENAPA ANDA PATUT PILIH MOSCOW AVIATION INSTITUTE?
  • Diiktiraf sepenuhnya oleh DCA Malaysia, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
  • Ditubuhkan selama 86 tahun. (Ditubuhkan pada tahun 1930.)
  • Yuran pengajian yang berpatutan.
  • Anda boleh menemui semua jenis makanan di bandar, termasuk makanan halal.
  • Universiti terletak betul-betul di tengah-tengah bandar Moscow.
BACA JUGA :   Belajar Sambil Berjalan Menelusuri Keunikan di Poland

MAI menjalankan penyelidikan dan berterusan latihan profesional dalam melalui (hujung ke hujung) mereka bentuk semua sistem penerbangan, roket, dan teknologi angkasa. Bagi merealisasikan keupayaan unik MAI, bidang-bidang berikut telah dipilih sebagai keutamaan pembangunan:

  • โ€œsistem penerbanganโ€ (pesawat pengangkutan awam dan tentera, helikopter, pesawat kecil, kenderaan udara tanpa pemandu, pesawat atmosfera, glider, helikopter, dirigibles, stratostat dan stratosfera belon, dan pesawat menjanjikan dengan susun atur yang tidak konvensional).
  • โ€œRoket dan ruang sistemโ€ (kapal angkasa untuk pelbagai tujuan, termasuk kapal angkasa didiami, sistem sokongan hayat, penggalak, dan roket dari semua jenis untuk semua destinasi).
  • โ€œsistem kuasa untuk pesawat, peluru berpandu, dan sistem ruangโ€ย (loji kuasa untuk semua kelas pesawat, enjin roket pelbagai kelas, roket atas peringkat untuk kapal angkasa, enjin kapal angkasa, loji kuasa untuk kumpulan memandu pesawat, dan lain-lain.).
  • โ€œTeknologi maklumat dan komunikasi untuk pesawat, peluru berpandu, dan sistem ruangโ€ย (sistem komunikasi, dan sistem untuk pemindahan data, telemetri, navigasi, kawalan pintar, radar, sistem optik dan opto-elektronik dan mengumpul mereka).
BACA JUGA :   Tips Perbelanjaan Yang Bijak Ketika Melancong Ke luar Negara!

makmal moden dan asas penyelidikan.

Bersama-sama dengan pembangunan universiti secara keseluruhan, peningkatan subbahagian MAI tertentu akan diberi keutamaan. Ini termasuk pengemaskinian atau penggantian peralatan di berikutย pusat-pusat pelbagai akses, pusat sumber, pusat penyelidikan dan pendidikan,ย pelajar reka bentuk biro, lapangan terbang udara dan unit-unit lain yang dilengkapi dengan kemudahan moden:

  • pusat sumber dalam bidang penerbangan;
  • pusat sumber dalam bidang kejuruteraan pesawat;
  • Roket dan teknologi angkasa pusat sumber;
  • pusat sumber bagi teknologi penyelidikan dan inovasi;
  • pusat Multiple-akses untuk peralatan dalam bidang bahan nano dan nanotechnologies (MORE NanoCenter).

Oleh itu, jangan bimbang ataupun menguburkan hasrat anda untuk belajar ke luar negara disebabkan oleh persepsi negatif masyarakat di luar sana.

Pokok pangkalnya, jika anda seorang yang berpegang teguh dengan agama, adat dan jati diri negara sendiri, anda juga boleh berjaya hidup di negara orang demi mendapatkan segulung ijazah.

Sehubungan dengan itu, dengan Daulah Educonsult, anda juga berpeluang untuk melanjutkan pelajaran ke universiti di luar negara seterusnya merasai kelebihan di atas sepanjang pengajian anda.

Untuk informasi lebih lanjut mengenai jurusan-jurusan dan universiti di luar negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult, anda boleh layari laman web mereka iaituย www.daulahmedic.com

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi di talian khidmat pelanggan di nombor 018-9624322 serta melalui emelย daulahmedic@gmail.com

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here