Poland adalah negara yang terletak di Eropah yang mempunyai sejarah dan tempat yang menarik. Benderanya yang seakan-akan sama dengan bendera Indonesia. Ia juga telah menjadi salah satu destinasi yang baik untuk anda melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Mungkin anda yang pernah sampai ke Poland pasti akan tertarik dengan bangunan-bangunan lama. Sememangnya Poland mempunyai banyak bangunan bersejarah sehingga kini masih dikekalkan lagi keasliannya. Namun, anda mungkin tidak tahu tradisi masyarakat mereka.

#1. Ulang Tahun Kelahiran Tidak Penting

X9ddfeap o

Anda pasti akan berasa seolah-olah tidak dihargai jika tahun kelahiran anda tidak dingati atau disambut. Namun, di Poland amatlah berbeza kerana  masyarakat Poland tidak menyambut hari kelahirannya. Mereka berpendapat tidak penting itu semua.

Mereka lebih memilih untuk merayahan hari nameday mereka. Anda tidak perlu risau, sekurang-kurangnya tidak adalah pembaziran berlakukan. Tidak perlu pening nak cari hadiah setiap tahun.

#2. Festival Rock Terbesar

Envosfkg o Poland juga lebih suka kepada genre muzik yang rancak terutamanya Rock. Anda tidak perlu terkejut kerana setiap tahun aka nada Festival. Przystanek Woodstock adalah festival terbuka yang terbesar di Eropah. Festival Muzik Rock dibuat setiap tahun.

BACA JUGA :   Kursk State Medical University, Rusia Buka Tempat Kepada Pelajar SPM Dalam Bidang Pra-Perubatan & Perubatan.

#3. Mempunyai Hari Hiburan Istimewa.

Snml8wdh o

Poland mempunyai hari hiburan istimewa. Kalau Malaysia penuh dengan hari perayaan. Anda harus tahu bahwa Kupala Day adalah perayaan musim panas mereka. Masyarakat mereka akan berkumpul dan melompat bulatan api.

Kaum muda biasanya akan melompat unggun api yang menyala kuat. Ini sebagai bukti mereka berani dan mempunyai keyakinan tinggi. Bagi pasangan yang bercinta sekiranya mereka melompat unggun api dan masih berpegang erat maka pasangan itu sememangnya serasi.

#4. Restoran Tertua di Eropah

2smjbjud o

Anda pasti terkejut kerana restoran in masih wujud setelah mula beroperasi sejak 1275 lagi. Betapa lamanya bertapak dan tetap kekal utuh. Terletak di Kota Wroclaw dan dikenali sebagai Piwnica Swidnicka.

#5. Bigos

Ufbezrzm o

Masyarakat Poland walaupun sebuah negara Eropah mereka turut ada makanan tradisional. Anda pasti bahawa orang Eropah hanya makan hamburger dan segala jenis Western. Ternyata anda salah.

Masyarakat Poland gemar memakan sup atau lebih dikenali sebagai Bigos. Bigos merupakan makanan tradisonal mereka. Bigos ini dibuat dengan sayuran segar, daging cincang, sosej dan juga bawang. Makanan ini akan dimakan bersama kentang dan roti.

BACA JUGA :   Ikuti Pengajian di Universiti Bangladesh untuk Tahun 2021 !

DAULAH EDUCONSULT AGENSI MENGHANTAR PELAJAR KE LUAR NEGARA

Moubhdcu o

Anda berminat ingin menyambung pengajian ke luar negara? Tetapi tidak tahu syarat-syarat untuk belajar ke luar negara dan serta bidang mana yang sesuai dengan anda?

Jangan risau di Daulah Educonsult dapat membantu anda. Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar menyambung pengajian ke luar negara.

Csajd4aa o

Daulah Educonsult juga menyediakan perkhidmatan Kaunseling secara percuma. Sekali lagi secara PERCUMA. Anda tidak perlu ragu-ragu kerana anda mampu menyambung pengajian ke luar negara di Poland, Mesir, Turki, Indonesia, Rusia dan Bangladesh dengan Daulah Educonsult.

1rdmpfk6 o

BERMINAT?

JIka anda berminat dan ingin realisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui lebih lanjut boleh menghubungi Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here