Ramai memasang impian untuk mempunyai perniagaan sendiri. Itu termasuk dengan pelbagai bidang yang anda ceburi.

Bagi anda yang menyambung pengajian dalam bidang perubatan, anda juga mampu membuka empayar anda sendiri.

Image result for pakar perubatan

BUKA KLINIK SENDIRI?

YA! Ini bukanlah sesuatu yang mustahil bagi membaktikan diri kepada masyarakat. Namun begitu, masa yang diambil sebelum membuka klinik sendiri juga perlu diambil kira. Apabila anda sudah memasuki alam pekerjaan yang semakin mencabar. Kehidupan peribadi anda secara tidak langsung terbatas.

Image result for buka klinik sendiri

Menjadi doktor di sektor kerajaan dalam tempoh 10 tahun yang pertama membolehkan anda mengumpul wang sebelum membuka klinik sendiri. Namun begitu, terdapat juga cara lain seperti ‘overtime’ dan banyak lagi.

Bagi pelajar yang baru sahaja menghabiskan pengajian  dalam perubatan, perjalanan membuka klinik memakan masa namun berbaloi. Selepas memperkenalkan Undang baharu iaitu AKTA KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN JAGAAN KESIHATAN SWASTA 1998 (Akta 586).

Image result for buka klinik sendiri

AKTA KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN JAGAAN KESIHATAN SWASTA 1998 (Akta 586).

Akta ini diperkenalkan bagi memperketatkan segala perundangan mengenai perubatan jika anda membuka klinik sendiri. Terdapat juga beberapa dokumen yang diperlukan sebelum dibuka oleh doktor yang bertauliah dan berdaftar.

BACA JUGA :   Ewww, Nafas Berbau! Apa Nak Buat Ni?

Antara kelebihan yang diperoleh jika membuka klinik sendiri adalah anda menyediakan klinik di lokasi yang berdekatan dengan kediaman penduduk. Lokasi klinik juga memainkan peranan penting. Bukan ingin mengambil kira secara untung, tetapi perkhidmatan perubatan yang dapat diberikan tepat pada masanya.

Image result for buka klinik sendiri

Boleh tawarkan perkhidmatan berbeza dari yang biasa ditawarkan??

Perkhidmatan asas seperti seperti pemeriksaan yang biasa sudah sepertinya banyak ditawarkan di klinik biasa. Terdapat juga klinik yang tidak menawarkan perkhidmatan seperti ini. Ini merupakan antara kelbihan yang ditawarkan jika anda membuka klinik. Jika terdapat doktor wanita di klinik anda, ini pastinya memudahkan bagi ibu mengandung untuk mendapatkan perkhidmatan di sini.

Image result for klinik swasta

PASTIKAN UBAT BERKUALITI!

Image result for ubatan

Ubatan yang disediakan di klinik anda juga memainkan peranan penting. Bagi pesakit yang menggunakan khidmat di klinik anda pastinya mengharapkan penyakit mereka cepat sembuh. Kesimpulannya, jika anda membuka klinik, ubatan di sana juga perlulah bagus dan sesuai buat pesakit.

KOS MELEBIHI RM50K??

Image result for kos perubatan

Kos renovasi juga bergantung kepada cara anda ingin mencantikkan klinik anda. Sekiranya anda inginkan klinik yang sedap mata dipandang, kos renovasi kemungkinan menelan belanja sehingga RM 50,000 dan ke atas.

BACA JUGA :   Peluang Belajar Bidang Perubatan, Pergigian & Farmasi Di Luar Negara

ANDA BOLEH CAPAI SEMUA INI DENGAN DAULAH EDUCONSULT!

JADI MAHASISWA PERUBATAN SEKARANG!

Wlpkvh5w o

Apa itu Daulah Educonsult? Daulah Educonsult merupakan agensi yang menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar yang akan menyambung pelajaran di luar negara.

Peluang Sambung Belajar di Luar Negara, Memang Terbaik Daulah Educonsult ni!

Xde2cfer o

Kalau anda nak tahu, Daulah Educonsult sudah banyak menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar ke luar negara.

Tak mustahil impian dan cita-cita anda yang ingin menyambung pengajian ke luar ngara akan tercapai. Daulah Educonsult merupakan agensi yang terbaik dalam menguruskan hal ehwal pelajar yang belajar di luar negara. Bukan calang-calang.

Berminat?

Kekzqlj5 o

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form (https://goo.gl/forms/o1y0eim7DB4acKCg2) ini atau hubungi konsultan Daulah Educonsult di 018-9624322 (customer service), 03-9285 1322 (Pejabat) atau melalui emel daulahmedic@gmail.com atau layari https://daulahmedic.com/ untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here