Setiap negara mempunyai tempat-tempat bersejarah yang mempunyai makna yang tersendiri. Jom kita ketahui tempat bersejarah di Rusia.

Great Patriotic War museum, Moscow

Great Patriotic war museum ini merupakan muzium sejarah di Moscow dan memberi tumpuan kepada Perang Dunia II yang dikenali sebagai “The Great Patriotic war” di Rusia. Muzium ini dibuka pada tahun 1995 dan mempunyai Kawasan seluas 14,143 meter persegi. Setelah memasuki muzium, pengunjung juga dapat melihat Dewan Komandan. Dewan ini menampilkan patung gangsa penerima Order of Victory yang merupakan penghormatan ketenteraan tertinggi yang diberikan di Kesatuan Soviet.

The Motherland Calls, Volgograd

The Motherland Calls adalah pusat komposisi monument-ensemble “Heroes of the Battle of Stalingrad” di Volgograd, Rusia. Ia direka oleh pengukir Yevgeny Vuchetich dan jurutera struktur Nikolai Nikitin dan diisytiharkan patung paling tinggi di dunia pada tahun 1967. Patung ini merupakan patung paling tinggi di Eropah dan patung paling tertinggi seorang wanita di dunia. Seluruh patung terdiri daripada sel atau ruang berasingan seperti bilik di dalam bangunan. Dinding konkrit arca adalah 25-30 sentimeter tebal.

BACA JUGA :   Bidang Veterinar Di Institut Pertanian Bogor

The Holocaust Memorial Synagogue, Moscow

The Holocaust Memorial Synagogue adalah sinagog yang terletak di Poklonnaya Hill di Moscow. Ia dibina pada tahun 1998 untuk melengkapi gereja Ortodoks dan masjid yang juga merupakan sebahagian daripada muzium luar yang didedikasikan untuk kemenangan Rusia dalam Perang Dunia II. Muzium Sinanog Memorial ini menawarkan lawatan, kuliah dan penayangan filem mengenai kehidupan orang Yahudi di Rusia dan mengenai Holocaust.

Adakah anda teringin untuk melanjutkan pelajaran ke Rusia? Cara mudah untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara, Daulah Educonsult ada jalan penyelesaiannya.

Apa itu Daulah Educonsult? Daulah Educonsult merupakan agensi yang menguruskan dan menghantar pelajar yang akan menyambung pelajaran ke luar negara.

BACA JUGA :   Topeng Muka Ditempah Jerman Hilang di Kenya

Kalau nak tahu, Daulah Educonsult sudah banyak menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar ke luar negara.

Tak mustahil impian dan cita-cita anda yang ingin menyambung pengajian di luar negara akan tercapai. Daulah Educonsult merupakan agensi yang terbaik dalam menguruskan hal ehwal pelajar yang belajar di luar negara. Bukan calang-calang.

Jika anda berminat dan ingin merialisasikan cita cita anda untuk melajutkan pengajian di luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form:

Hubungi konsultan Daulah Educonsult di 018-9624322 (customer service), 03-9285 1322 (Pejabat) atau melalui emel daulahmedic@gmail.com atau layari https://daulahmedic.com/   untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here