3 Tempat Unik Di Indonesia Yang Pasti Anda Menyesal Jika Tidak Kunjungi

0
726

Bercerita tentang Negara Indonesia, siapa sahaja yang tidak tahu negara ini antara negara yang mempunyai populasi penduduk yang sangat ramai. Iaitu 264 Juta. Sangatlah ramai jika dibandingkan dengan Malaysia yang hanya mempunyai 30 juta penduduk sahaja. Kebiasaanya , negara yang luas ini mempunyai tarikan tempat tempat menarik yang lebih banyak. Jom kita explore Indonesia dengan lebih terperinci!

1. TMII – Taman Mini Indonesia Indah

Taman Mini Indonesia Indah (TMII) merupakan satu tempat tarikan di Jakarta yang mempunyai keluasan seluas 150 hektar. Terdapat pelbagai suku yang dipamerkan daripada 33 wilayah di situ. Wilayah-wilayah tersebut pula dibahagikan kepada 6 zon , iaitu Papua, maluku, nusa tenggara, bali, Sulawesi, Kalimantan, jawa, dan sumatera.

Waktu operasi : setiap hari (8 pagi hingga 5 petang)

Bayaran masuk : RP10,000 (Berbeza untuk setiap tarikan)

2. Dufan

Dufan adalah nama singkatan yang seringkali di sebut oleh penduduk Indonesia iaitu Dunia Fantasi. Dufan mempunyai 40 permainan yang mana kalau nak di cuba kesemuanya tidak akan cukup sehari. Terdapat 8 bahagian di Dufan yang dikategorikan sebagai Jakarta, Asia, Amerika, Indonesia, Afrika, Eropah, Fantasi Hikayat.

BACA JUGA :   Ketahui Universiti Terbaik Yang Tawarkan Bidang Gerontologi Di Rusia

Waktu Operasi : Isnin – Jumaat (10 pagi hingga 6 petang) | Sabtu – Ahad (10 pagi hingga 8 malam)

Bayaran masuk : RP25,000 | Untuk masuk kesemua tempat permainan : RP290,000

3. Kampung Daun

Jika pergi bercuti, tak sah lah jika kita tak mencuba makanan yang paling special di sesuatu tempat tersebut. Seperti di Bandung, Kampung Daun sangat popular kerana menyajikan makanan yang enak enak belaka. Kampung Daun juga merupakan tempat makan yang wajib untuk pengunjuk cuba! Harga juga sangat berpatutan , menjamu selera sambal menikmati pemandangan semula jadi seperti air terjun dan sungai, sangat lah nikmat!

Waktu Operasi : Setiap hari kecuali sabtu (10 pagi hingga 10 malam) | Sabtu (10 pagi hingga 11 malam)

BACA JUGA :   Tawaran Pengajian ke Timur Tengah Bagi Lepasan SPM 2019

DAULAH EDUCONSULT MEMBUKA PELUANG MENYAMBUNG PENGAJIAN KE LUAR NEGARA

Apa itu Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi yang mengurus dan menghantar pelajar untuk melanjutkan pengajian ke luar negara. Andakah ada berkeinginan untuk sambung belajar ke luar negara? Daulah Educonsult ada cara mudah untuk merealisasikan impian anda!.

BERMINAT?

Kepada mereka yang berminat bolehlah mendaftar di link Pra Pendaftaran yang dibawah ini

Bagi yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh hubungi talian hotline kami:

Atau anda boleh layari kami di platform berikut:

Atau anda boleh hadir ke pejabat kami yang beralamat di No. 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100, Kuala Lumpur.

“Ayuh Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult”

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here