Anda Berminat Menyambung Pengajian Dalam Bidang Perubatan di Rusia? Fly September 2019

0
1299

Rata-rata pelajar di Malaysia kini sedang sibuk memilih bidang dan mencari universiti yang sesuai dengan keputusan peperiksaan mereka tempoh hari.

PELAJAR LEPASAN…

Kebanyakkan pelajar yang sukar untuk membuat keputusan adalah pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kerana mereka jarang didedahkan dengan peluang-peluang yang ada malah hanya tertumpu dengan peluang yang ada di dalam negara sahaja.

PELUANG ADA KE ? PASTI ADA!

Peluang menyambung pengajian ini sangat luas lebih-lebih lagi bagi pelajar lepasan SPM. Antara peluang yang ada adalah dengan mengambil Asasi, Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia, Matrikulasi dan Diploma terlebih dahulu sebelum menyambung ke peringkat yang lebih tinggi.

MANA LAGI BAIK ASASI/STPM/MATRIKS/DIPLOMA??

Asasi, STPM dan Matrikulasi merupakan batu loncatan kepada pelajar-pelajar yang memang memasang niat untuk menyambung ke peringkat Ijazah Sarjana Muda. Jadi, tempoh masa untuk menghabiskan sesi pengajian di peringkat ini mungkin mengambil masa satu ke satu setengah tahun sahaja.

Pelajar yang memilih mengambil Diploma pula pasti akan lebih panjang tempoh masa untuk menghabiskan pengajian mereka. Ada yang memakan masa tiga tahun ke empat tahun. Kalau anda memang memasang niat untuk menyambung ke peringkat ijazah lebih baik singkatkan tempoh masa dengan mengambil Asasi, STPM atau Matrikulasi.

BACA JUGA :   Bahaya Tak Simpan Ubat-Ubatan Terlalu Lama?

KSMU ??

Selain itu, bagi pelajar-pelajar di Malaysia bagi lepasan SPM, Asasi, Matrikulasi, Diploma @ Setaraf, anda perlu tahu bahawa anda juga mempunyai peluang belajar di luar negara . Kini universiti-universiti terkemuka luar negara sedang membuka pengambilan pelajar baru. Antaranya, Kursk State Medical Universiti (KSMU) yang ditubuhkan pada tahun 1935.

Universiti Perubatan Negeri Kursk diiktiraf sebagai salah satu daripada 10 Universiti Perubatan Rusia terbaik. Di antara banyak pencapaiannya, KSMU adalah Universiti pertama di Rusia yang menawarkan kepada pelajar program latihan perubatan penuh dalam bahasa Inggeris.

Di dalam struktur KSMU juga mempunyai Institut Penyelidikan Perubatan Ekologi serta institut poliklinik dan perubatan diagnostik perundingan. KSMU telah melatih lebih daripada 25,000 profesional perubatan di 14 fakulti dan 67 jabatan.

Kakitangan akademik dicatat seramai 650 pensyarah dengan 70% pegangan PhD atau setara 92 profesor yang memegang D.Sc. Universiti ini mempunyai perpustakaan yang penuh dengan lebih 500,000 jurnal, buku dan penerbitan. Kampus ini juga merangkumi empat bangunan kuliah serta lima buah kediaman pelajar. Pelajar juga menikmati kemudahan rekreasi dan tiga dewan sukan.

BACA JUGA :   Vistula University Menawarkan Bidang Perakaunan

Anda berminat untuk kemasukan ke Kursk State Medical University, Rusia?

DAULAH EDUCONSULT MEMBUKA PELUANG MENYAMBUNG PENGAJIAN KE LUAR NEGARA

Apa itu Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi yang mengurus dan menghantar pelajar untuk melanjutkan pengajian ke luar negara. Andakah ada berkeinginan untuk sambung belajar ke luar negara? Daulah Educonsult ada cara mudah untuk merealisasikan impian anda!.

BERMINAT?

Kepada mereka yang berminat bolehlah mendaftar di link pra pendaftaran yang dibawah ini

Bagi yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh hubungi talian hotline kami:

Atau anda boleh layari kami di platform berikut:

Atau anda boleh hadir ke pejabat kami yang beralamat di No. 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100, Kuala Lumpur.

“Ayuh Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult”

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here