Ubat Penahan Sakit? Ubat Ini Sahaja Yang Boleh Diambil.

0
1499

Ubatย penahan sakit adalah ubat yang digunakan untuk melegakan kesakitan. Biasanya anda akan mengambil Panadol bila pening kepala.

Tahukah anda sebenarnya terdapat pelbagai jenis analgestik yang boleh didapatkan melalui preskripsi atau bukan preskripsi. Ia terdapat dalam dos seperti tablet, kapsul, injeksi, suppository atau transdermal patch.

#1. Paracetamol

Tsseygqs oAnda selalu mengambil semasa demam atau pening kepala. Tipulah kalau tak pernah ambil kan. Paracetamol adalah ubat penahan sakit yang paling popular digunakan.

Dosnya tidak terlalu tinggi dan paling selamat digunakan. Ia boleh diambil dengan perut yang kosong. Anda harus beringat jangan mengambil sehingga dos berlebihan. Boleh membahayakan hati dan buah pinggang.

#2. NSAID

Aouqelzc o

Ini ubat tahan sakit yang sering digunakan oleh perempuan yang datang haid. Maklumlah senggugut ni sakit. Orang perempuan je faham sakitnya macam mana.

Kebiasaanya atlet sukan juga sering mengambil ubat penahan sakit ni. Bukan apa ubat ni mampu memberi kesan yang cepat. Anda yang terseliuh atau lenguh sendi bolehlah cuba.

BACA JUGA :   Pelanggan Ragu-Ragu Untuk Membeli Barangan Dapur?

47xokje1 o

Pakar perubatan sendiri mengesahkan bahawa NSAID bagus untuk perempuan yang datang haid dan sesiapa yang terseliuh. Macam mana mereka layak menjadi seorang pakar perubatan ye?

Pastilah mereka menyambung pengajian ke luar negara dengan Daulah Educonsult.

Kalau anda berminat untuk menjadi seorang ahli perubatan, jangan lepaskan peluang anda.Anda mampu menjadi ahli perubatan dengan Daulah Educonsult.

#3. COX-2 Inhibitors

Pexu86x9 o

Ubat ini mampu memberi kelegaan kepada anda. Ia sesuai diambil apabila mempunyai pendarahan di dalam perut. Ia mampu memberi kesan yang pantas. Ubat ini tidak mempunyai kesan sampingan yang berbahaya.

47xokje1 o

Anda tidak perlu risau kerana dengan Daulah Educonsultย anda dapat merealisasikan impian anda untuk menyambung pengajian ke luar negara.

Rrmrqcfy o

Kenapa dengan Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar- pelajar yang ingin menyambung pengajiannya ke luar negara.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Ejen Konsultan Terbaik Anda !

Ooisofxw o

Sekiranya anda berminat untuk menyambung pengajian dalam bidang perubatan ke luar negara? Tetapi tidak tahu bagaimana caranya. Jangan risau dengan Daulah Educonsult, impian anda akan jadi kenyataan.

Daulah Educonsult juga menawarkan anda untuk menyambung pengajian ke luar negara di Universiti-Universiti yang diiktiraf di dunia. Impian akan menjadi kenyataan dengan Daulah Educonsult.

BERMINAT?

G1n8qqis o

BERMINAT?

Kepada mereka yang berminat bolehlah mendaftar di link yang dibawah ini

Bagi yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh hubungi talian hotline kami:

Atau anda boleh layari kami di platform berikut:

Atau anda boleh hadir ke pejabat kami yang beralamat di No. 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100, Kuala Lumpur.

โ€œAyuh Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsultโ€

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here