5 Aktiviti dan Permainan ‘Indoor’ di KL & Selangor

0
3504

 

Seperti yang anda tahu kini cuaca di Malaysia kurang elok untuk melakukan aktiviti di luar. Tetapi itu bukan penghalang bagi anda untuk berseronok bersama rakan dan keluarga sambil mengeluarkan peluh dengan melakukan aktiviti indoor di kawasan sekitar KL mahupun Selangor. Dari aktiviti ‘escape room’, interaktif untuk simulasi tag laser dan pendakian batu, ini adalah 5 tempat Aktiviti & Permainan Indoor yang disyorkan di KL & Selangor.

  1. SuperPark, Avenue K

SuperPark adalah sebuah taman permainan ‘indoor’ di KL yang berasal dari Finland. Terdapat lebih daripada 25 aktiviti dibahagikan kepada tiga bahagian: Adventure Area, Game Arena and Freestyle Hall.

Credit : SuperPark.my

Setiap bahagian mempunyai pelbagai aktiviti yang memenuhi keperluan setiap orang dewasa dan kanak-kanak. Dari rush adrenalin (SuperClimb, Skate & Scoot World), aktiviti asas sukan (iaitu, Baseball, SuperPinball), sukan berasaskan pasukan (Street Soccer, SuperBall) atau Permainan Interaktif (i-Wall, Valo Jump) sesuai untuk semua peringkat umur di indoor park ini seluas 40,000 kaki persegi.

2. District 21, IOI Putrajaya 

District 21 adalah taman permainan dalaman di Putrajaya yang bertemakan pasca apokaliptik. Digelar sebagai taman sukan dan rekreasi, District 21 tidak mempunyai had umur sama sekali! Benar, selagi anda mempunyai ketinggian minimum 90 cm, kanak-kanak boleh memasuki taman ini, dan menikmati semua aktiviti yang ada!

Credit: IOI City Mall, Putrajaya

District 21 mempunyai aktiviti climbing wall, slaid, trampolin, aerial obstacles dan banyak lagi . Tempat ini mempunyai dua jenis pas iaitu Pas Aktif dan Pas Tidak Aktif. Pada dasarnya dengan kedua-dua pas anda akan mendapat beberapa entri ke taman pada tarikh yang sama, tetapi Pass Aktif adalah untuk peserta, manakala Pass Bukan Aktif adalah untuk mereka yang ingin masuk, tetapi tidak mengambil bahagian.

3. Escape Room

Credit: berjayatimesquarekl

Sama seperti namanya, Escape Room adalah permainan melarikan diri interaktif di mana anda dan rakan anda perlu menyelesaikan teka-teki dalam had masa yang ditetapkan. Dalam satu pasukan mempunyai 2 hingga 6 pemain, terdapat banyak bilik bertema seperti “The Vampire Chronicles”, “Safari Jungle” dan “The Haunted House”.

4. Laser Battle

Credit: laserbattle.my

Sekiranya anda ingin melakukan aktiviti bersama rakan atau keluarga, sila kunjungi salah satu arena tag laser yang menyeronokkan di KL kerana ia akan menjadi keseronokan yang menakjubkan. Bawa semua pemain terbaik anda untuk permainan tag unik dan menarik yang melibatkan pistol penyerang inframerah. Pemain akan dibahagikan kepada dua pasukan dan akan terlibat dalam pelbagai permainan pertempuran selama sepuluh minit. Permainan ini sama dengan paintball, tetapi  tidak menyakitkan apabila anda terkena tembakan!

5. AirRider, 1 Utama 

Credit: AirRider.my

Melompat dari pesawat dan berterbangan di udara merupakan idea yang menyeronokkan. Kecuali mereka yang takut akan ketinggian atau lemah jantung amat tidak digalakkan untuk aktiviti ini. AirRider iaitu simulasi skydiving indoor di mana semua orang dapat menikmati keseronokan terbang di dalam terowong angin pekeliling semua kaca. Jangan bimbang jika anda bukan seorang pakar skydiving, kerana tenaga pengajar akan membimbing anda cara yang betul untuk menguasai langkah anda.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here