Negara Eropah itu hebat!

Jika kita berkata tentang negara Eropah, tentunya kelas minda rakyat negara di asia, memandang tinggi terhadap mentaliti rakyat negara di eropah. lihat sahaja teknologi yang mereka ada, sudah jelas terlihat bahawa tidak semua negara di asia sudah mencapai tahap berdiri sama tinggi dengan mereka.

Oleh itu, ramai daripada ibubapa sekarang sudah mulai peka untuk menempatkan anak anak mereka belajar di negara negara eropah. Sudah menjadi kemestian, faktor kewangan menjadi faktor utama. Sekarang, deenamik ingin berkongsi dengan anda, bahawa ada negara di eropah yang memberikan kos pembelajaran yang berpatutan. Iaitu Rusia!

Kos Sara Hidup Rendah

Rusia, jika dibandingkan dengan negara-negara Eropah yang lain, pembiayaan kos sara hidup dan pengajian di Rusia jauh lebih murah. Inilah salah satu faktor mengapa Rusia menjadi salah satu destinasi bagi para pelajar antarabangsa untuk melanjutkan pendidikan. Mari kita lihat Universiti yang paling popular dan menjadi pilihan pelajar Malaysia tahun 2019.

Kursk State Medical University (KSMU)

KSMU telah menjadi pilihan yang tinggi di kalangan pelajar Malaysia khususnya dalam bidang perubatan. Hal ini kerana yang menjadi faktor utama, kos pengajian yang jauh lebih murah dari negara negara lain.

BACA JUGA :   Anda Berminat Menyambung Pengajian Dalam Bidang Perubatan di Rusia? Fly September 2019

Isu-isu yang diketengahkanย 

1. Kos Pembelanjaanย 

Namun mesti ramai ibubapa yang terfikir, jika kos pengajian yang murah akan jadi sama sahaja dengan adanya kos kehidupan yang tinggi. Kerana mata wangnya yang tinggi. Baik bagi persoalan ini iainya boleh digolongkan dalam sesuatu yang subjektif. Ada di kalangan pelajar yang boleh survive dengan wang saku RM500 sebulan, ada juga yang RM2000 sebulan masih tidak mencukupi. Ianya tergantung sepenuhnya bagaimana pelajar itu sendiri berbelanja. Tetapi jika ibubapa meminta cadangan , RM700-RM1,000 itu adalah kadar purata pelajar-pelajar di KSMU boleh survive dalam masa sebulan.

2. Keselamatanย 

Selain itu , tahap keselamatan di Kursk tidak menjadi isu di sana, hal ini kerana pelajar ditempatkan di hostel yang berada di kompaun universiti. Bermaksud ianya bukanlah di dalam pagar universiti, tetapi ia berhampiran dengan pintu-pintu universiti. Kerana universiti-universiti di luar negara tidak mempunyai hostel yang berada di dalam kawasan universiti. Ianya berbeza dengan Universiti di Malaysia.

BACA JUGA :   Makanan Tempatan Yang Popular Dalam Kalangan Orang Rusia
3. Pengiktirafanย 

Pengiktirafan di KSMU bukan lagi menjadi masalah sekarang. kerana ianya boleh terus di semak dengan klik link ini : Pengiktirafan Kursk State Medical University

Atau juga boleh dilihat melalui gambar yang dilampirkan di atas.

Daulah Educonsult antara pihak pengurusan yang menguruskan kemasukan pelajar-pelajar dalam pelbagai bidang antaranya Perubatan, Pergigian, Farmasi, Veterinar, Kejuruteraan, Pengajian Islam dan lain-lain bidang lagi di pelbagai negara. Pengalaman mengurus pelajar dari tahun 2008 sehingga kini memberikan impak dan banyak pengalaman kepada pihak Daulah. Pengurusan yang sistematik, teratur dan pelajar dianggap seperti keluarga antara kelebihan Daulah Educonsult.

Maklumat lanjut tentang pengjian di luar negara boleh layari www.daulahmedic.com atau boleh terus hubungi konsultan Puan Janna di nombor 0196403977

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here