Daulah Educonsult membuka peluang kepada bakal-bakal doktor untuk mengikuti kursus perubatan di antara Univeristi perubatan terbaik di Rusia! Antara universiti tersebut ialah I.M Schenov First Moscow Medical University, Volgograd State Medical Universiti dan Kursk State Medical Rusia.

Kenapa Rusia? Hal ini kerana Rusia mempunyai komuniti pelajar Malaysia yang ramai serta merupakan negara yang senang untuk akses makanan halal!

I. M Sechenov First Moscow Medical University

 

Institusi ini merupakan institusi pendidikan tertua dan terbesar di Rusia. Berumur lebih 260 tahun, universiti ini merupakan satu-satunya ahli Projek Kemerlangan Akademik Rusia di Peringkat Universiti QS world. Kelebihannya termasuklah mempunyai amalan klinikal yang cekap serta perkhidmatan teknikal dan IT yang maju serta berkembang luas.

Selain itu, institut ini juga memperuntukkan latihan berasaskan penyelidikan dan rangkaian penyelidikan di seluruh dunia serta menyediakan pakar penjagaan kesihatan generasi akan datang dengan kecekapan profesional yang baru.

Volgograd State Medical University

Institut Pengajian berprestij ini terletak di Volgograd yang terletak di bahagian selatan Rusia di tebing barat Sungai Volga. Kementerian Pendidikan Rusia telah memberi akredetasi kepada institusi ini untuk mengajar pelajar Rusia dan luar negara kerana mempunyai pengalaman dalam memberi pendidikan yang memuaskan serta mempunyai kakitangan pengajar yang berkelayakan, penyelidik lanjutan dan pakar perubatan yang berpengalaman.

Selain itu, semenjak tahun 2000, Universiti Perubatan Volgograd telah mendapat peluang untuk mengajar pelajar asing dalam bahasa Inggeris.

Kelebihan lainnya ialah diiktiraf oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia. Oleh itu membolehkan para graduan yang keluar  mendapat pekerjaan  di mana-mana negara  selepas lulus peperiksaan nasional jika perlu.

Jabatan-jabatan dan kolej yang terdapat di Volgograd ialah 

Kolej dan Jabatan Universiti
Kolej Perubatan Am
Kolej Pergigian
Kolej Pediatrik
Kolej Farmasi
Kolej Biokimia Perubatan;
Kolej Kerja Sosial dan Psikologi Klinikal
Jabatan Pelajar Antarabangsa
Kolej Pendidikan Pascasarjana dan Berterusan
Jabatan untuk Program Yayasan

Kemudahan 

Fakulti yang berpengalaman dan memberi perhatian kepada pelajar
Pendedahan luas kepada amalan klinikal;
Yuran pengajian  harga penginapan asrama yang munasabah

Kursk State Medical University

KSMU ditubuhkan pada tahun 1935 dan merupakan antara universiti perubatan yang tertua
di Rusia. Universiti yang berdaftar di bawah kerajaan Rusia ini menduduki rating dan kedudukan tinggi dalam senarai UNESCO dan World Health Organization. Universiti ini juga merupakan universiti pertama di Rusia untuk menawarkan latihan ijazah
penuh dalam bahasa Inggeris Medium.

Setakat ini KSMU melahirkan lebih 250000 pakar dari pelbagai bidang. Selain itu, Universiti yang beroperasi lebih daripada 83 tahun ini tentunya aktif bekerja dalam pelbagai kelompok perubatan akademik. perubatan.  KSMU juga sangat aktif di peringkat antarabangsa dan merupaka ahli ahli Persatuan antarabangsa Universiti, Persatuan Universiti Perubatan Rusia-Cina dan PersatuanAntarabangsa Pendidikan Stomatologi Eropah.

Selain itu, ia juga bekerjasama dengan 50 organisasi pendidikan, saintifik dan klinik serta kerap memulakan dan menganjurkan persidangan mengenai masalah semasa perubatan, farmasi, psikologi, dan kesedaran teknologi pedagogi dalam pendidikanperubatan.

 

Berminat? Sekiranya anda pelajar lepasan SPM, IGCSE, O-LEVEL, A-LEVEL, STPM, STAM, IB, Matrikulasi, Asasi, Diploma atau sijil setaraf dengannya,boleh  terus  daftar di link di bawah!

Semua universiti mempunyai Pengiktirafan MQA dan JPA Malaysia.

 

 

JOM SAMBUNG BELAJAR DI DI RUSIA!

 

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk 
info pantas atau boleh ke talian :- 

Customer service 1 :0189624322
 Customer service 2 :0182429322
 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) 
Konsultan Pendidikan : 0193350916(Cik Ummu)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here