Festival Bunga Tulip di Turki sangat dinanti-nanti oleh para pelancong dari seluruh dunia. Hal ini demikian kerana bunga tulip adalah bunga yang sangat indah dan terdiri daripada pelbagai warna .

Benyuk bunganya yang sangat unik yang merupakan simbolik rasa cinta dan keindahan dunia.

Wajarlah setiap tahun ramai pelancong yang tidak akan melepaskan peluang menyaksikan keindahan bunga ini khususnya di Turki.

Edisi kali ini, Deenamik akan berkongsi mengenai beberapa taman di negara Turki yang boleh dilawati untuk menyaksikan keindahan bunga tulip ini.

Festival bunga tulip ini bermula dari  bulan April dan berlangsung sehingga kelopak bunga tersebut gugur iaitu pada akhir bulan.

 Emirgan Park

Taman ini terletak di sepanjang Jambatan Fatih Sultan Mehmet.

BACA JUGA :   Hentikan Penyebaran Maklumat Palsu

Gülhane Park

Sebaik melangkah masuk ke taman ini, anda akan melewati laluan pejalan kaki yang dihiasi dengan taburan bunga-bunga tulip.

Masjid Biru dan Haghia Sophia

Di depan Masjid Biru dan Haghia Sophia, bunga tulip ditanam dan disusun menyerupai karpet bermotif dan dikenali dengan Permaidani Tulip.

Bukit Emigran

Puncak Bukit Emigran adalah lokasi utama Festival Tulip diadakan. Terdapat beberapa kafe yang disediakan di atas puncak bukit tersebut.

Tertarik untuk berkunjung ke Turki untuk menyaksikan sendiri keindahan bunga tulip? Jika anda melanjutkan pengajian ke Turki, setiaap tahun anda akan dapat menyaksikan keindahan bunga ini.

Berminat melanjutkan pengajian ke Turki? Daulah Educonsult menawarkan perundingan secara percuma kepada anda yang berminat melanjutkan pelajaran ke luar negara.

BACA JUGA :   Belajar Di Universiti Cairo, Mersir

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here