Sejarah Penubuhan

Sejarah Universitas Sumatera Utara (USU) dimulai dengan berdirinya Yayasan Universitas Sumatera Utara pada 4 Jun 1952.

Penubuhan yayasan ini dipelopori oleh Gabenor Sumatera Utara bagi memenuhi keinginan masyarakat Sumatera Utara khususnya dan masyarakat Indonesia umumnya.

Di universitas sumatera utara menawarkan pelbagai kos dalam bidang sains antaranya kos pergigian. Kos pergigian di USU adalah selama 5 tahun pengajian.

Fakulti Kedoktoran Gigi 

Fakulti Kedoktoran Gigi Universiti Sumatera Utara (FKG USU) dibina pada 3 November 1961.

Fakulti Kedoktoran Gigi USU memiliki sepuluh jabatan iaitu Jabatan Orthodontik, Prosthodontik, Pembedahan Mulut, Konservasi Pergigian, Periodontik, Penyakit Mulut, Pergigian, Lisan Biologi, Sains dan Teknologi Bahan, Pergigian Pergigian Pergigian / Pergigian Pergigian dan satu Unit iaitu Unit Radiologi Pergigian.

Selain itu, untuk melaksanakan pelbagai aktiviti yang dibentuk, beberapa Unit Pelaksanaan Teknis (UPT).

Team Daulah Educonsult bersama Pelajar USU intake September 2019

Kehidupan

Secara umumnya , kehidupan di bandar medan tidak lah begitu jauh budayanya. Terutama sekali dalam soal pemakanan, cara hidup, cuaca dan pertuturan bahasa. Lebih kurang sama dengan Malaysia. Pengangkutan juga sangatlah mudah di sana.

Kebanyakan pelajar yang tidak mempunyai kereta akan bergerak menaiki angkot atau grab. Pengangkutan di sana memang tidak akan ada sebarang isu.

 

Penempatan Pelajar 

Umum perlu tahu, di Indonesia tidak menyediakan hostel untuk pelajar di dalam kompaun universiti. Oleh itu , pihak Daulah Educonsult tidak akan melepaskan secara 100% bagi pelajar untuk mencari tempat tinggal sendiri. Kami akan menyediakan beberapa pilihan bagi pelajar untuk pilih tempat tinggal yang bersesuain dengan kemampuan dan sebagainya.

Berminat❓? Ayuh daftar segera bersama Daulah Educonsult. Konsultasi adalah PERCUMA.

Daulah Educonsult antara pihak pengurusan yang menguruskan kemasukan pelajar-pelajar dalam pelbagai bidang antaranya Perubatan, Pergigian, Farmasi, Veterinar, Kejuruteraan, Pengajian Islam dan lain-lain bidang lagi di pelbagai negara. Pengalaman mengurus pelajar dari tahun 2008 sehingga kini memberikan impak dan banyak pengalaman kepada pihak Daulah. Pengurusan yang sistematik, teratur dan pelajar dianggap seperti keluarga antara kelebihan Daulah Educonsult.

Maklumat lanjut tentang pengjian di luar negara boleh layari www.daulahmedic.com atau boleh terus hubungi konsultan Puan Janna di nombor 0196403977

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-

Konsultan Pendidikan : 0196403977 (Pn Janna)

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here