Pernahkah anda teringin melanjutkan pengajian ke luar negara tapi tidak mahu lokasi yang terlalu jauh dengan Malaysia. Daulah Educonsult telah membuka kembali peluang untuk anda yang berminat mendaftar untuk belajar ke luar negara.

Melanjutkan pengajian dalam bidang yang anda minati di kuar negara adalah sangat mustahil. Tapi ianya adalah perkara biasa jika anda mendaftar bersama dengan Daulah Educonsult.

Institut Pertanian Bogor

Institut Pertanian Bogor ditubuhkan pada tahun 1963 sebagai sebuah universiti negeri. IPB adalah satu-satunya universiti yang memberi tumpuan kepada pertanian tropika dan sains hayat.

Lokasi terletak di Bogor iaitu kira-kira 60km dari Jakarta. IPB ini terdiri dari lima kampus.

IPB dilengkapi dengan pusat penyelididkan, ladang universiti, hospital haiwan, asrama pelajar dan juga perpustakaan.

Fakulti Yang Ditawarkan

  • Pertanian
  • Perubatan Veterinar
  • Sains Perikanan
  • Sains Haiwan
  • Perhutanan
  • Teknologi Pertanian dan Kejururteraan
  • Matematik dan Sains Semulajadi
  • Ekonomi dan Pengurusan
  • Ekologi Manusia
BACA JUGA :   Kenali Fakulti Perubatan Dan Farmasi di Universiti Zagazig

Mendapat jolokan “The City of Rain” kerana hujan tahunan yang tinggi, Bogor adalah tempat peranginan yang popular. Antara daya tarikan yang popular adalah Taman Botani Bogor.

Fakulti Perubatan Veterinar

Bangunan fakulti ini adalah empat tingkat dan dilengkapi dengan kemudahan yang terkini. Terdapat juga Unir Pemulihan Reproduktif, Unit Vaksin dan Biologi Pengeluaran Bahan dan juga Unit Makmal Haiwan.

 

Terdapat juga Unit Jaminan Daging dan juga Unit Makmal Bersepadu. Kesemua unit ini dilengkapi dengan teknologi yang canggih dan terkini.

Kenapa Perlu Indonesia?

Antara sebab utama anda perlu belajar di Indonesia adalah jarak yang dekat dengan Malaysia serta kos tambang yang murah. Tambahan, makana juga murah dan mudah untuk mendapatkan bekalan makanan halal.

Suhu negera Malaysia dan Indonesia yang sama akan menyebabkan pelajar Malaysia tidak berasa kekok dan bahasa juga boleh difahami dengan cepat.

BACA JUGA :   Memancing Ikan Di Lautan Beku Rusia

Belajar ke luar negara akan menjadikan anda lebih berdikari dan bersyukur dalam membina kehidupan.

Berminat Melanjutkan Pengajian Ke Indonesia

Mendaftar Bersama Daulah Educonsult

 

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Daulah Ilmi PLT menawarkan pembelian buku dengan diskaun sebanyak 30%. Jom Membeli di sini.

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here