Setiap negara pasti mempunyai makanan yang menjadi kegemaran penduduk nya, begitu juga dengan Rusia. Masakan Rusia disediakan dengan menggunakan pelbagai jenis bahan. Selain itu, terdapat banyak hidangan yang disediakan dengan menggunakan tepung seperti kek dan juga pai.

Untuk pengetahuan pembaca, hidangan masyarakat di Rusia sangat unik kerana resepi masakan untuk sesuatu hidangan ini dihasilkan dengan pelbagai pengaruh seperti pengaruh sejarah.

Antara makanan masyarakat Rusia adalah Bliny iaitu lempeng bersaiz besar yang dihidangkan bersama sour cream, jem atau madu. Seterusnya ialah Pelmeni yang merupakan ladu yang berinti daging atau ikan. Kebiasaannya ladu ini dikukus sebelum makan.

Terdapat juga Pirog iaitu pai yang berinti buah, cendawan, daging atau ikan. Hidangan terakhir yang admin akan kongsikan kepada anda pada hari ini merupakan makanan yang terkenal di kalangan rakyat Rusia iaitu Shchi, ia diperbuat daripada daging, ikan, cendawan dan pelbagai bahan lain seperti sayur-sayuran.

Bukan sahaja terdapat makanan yang enak, Rusia juga mempunyai universiti terkemuka dan menawarkan pelbagai bidang. Ia merupakan negara yang sering menjadi pilihan pelajar untuk menyambung pengajia ke peringkat yang lebih tinggi. Antara bidang yang ditawarkan adalah seperti pra-perubatan, perubatan, social work/gerontology, perniagaan antarabangsa dan juga kejuruteraan pesawat.

Anda berminat untuk sambung pengajian di Rusia? Ayuh! daftar bersama Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult bersedia membantu mereka yang ingin melanjutkan pelajaran ke luar negara. Kami percaya bahawa pendidikan dan pengajaran adalah hak yang wajar dikongsi oleh semua insan.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
Cik Athirah (0183949480)

Customer service (0189624322)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here