Bandaraya Medan di Sumatera Utara menarik sejumlah besar pelancong kerana ia adalah salah satu tempat menjadi perhatian ramai dan tarikan untuk kawasan-kawasan yang menakjubkan seperti Lake Toba, Bukit Lawang dan banyak lagi.

Tambahan itu, Medan juga terdapat beberapa makanan yang terbaik. Bandar yang penuh dengan pusat membeli-belah seperti Centre Point Mall, Sun Plaza, Medan Mall dan lain-lain lagi. Boleh dikatakan kota medan ini hidup di waktu siang dan juga malam.

Ayuh bongkar keseronokan yang terdapat di Medan Indonesia

1) Berpeluang melancong dengan kadar kos yang murah

seperti yang kita tahu nilai ringgit masih tinggi berbanding rupiah jadi kos sara hidup di Indonesia adalah sangat rendah.Di medan banyak tempat menarik dan makanan yang harga berpatutan jadi senang untuk kita buat pemilihan.

BACA JUGA :   Jom Sambung Belajar Luar Negara di Mesir

2) Indonesia syurga food hunting

Indonesia sememangnya negara yang wajib di dalam senarai backpackers dan kaki travel, kerana selain tempat-tempat yang menarik dilawati makanan juga mudah didapati, halal dan harga nya sangat murah.

Ia sememangnya mudah untuk menarik pengunjung untuk kesana dan tidak hairanlah Indonesia menjadi pilihan utama untuk melakukan aktiviti melancong, mengembara dan menuntut ilmu.

3) Terdapat banyak tempat menarik

Sebab apa menguntungkan?  Disana juga terdapat tempat untuk membeli belah antaranya di kedai kain yang terletak di Jalan Wajir, Fashion Outlet, Plaza Millennium Medan, Sun Plaza Medan dan banyak lagi.

ini antara cadangan yang  disenaraikan untuk membeli belah kerana banyak barang barang yang harga murah sesuai bagi yang ingin berbelanja dengan kadar kos yang berpatutan.

BACA JUGA :   Universitas Sumatera Utara Tawar Pengajian Perubatan Berkualiti

 

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Cik Karmila : 011-26049599

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here