Bagi anak muda di era millennium ini, tabiat ber swafoto memang tidak asing lagi dalam kalangan mereka. Ini adalah salah satu lokasi viral yang sedang hangat diperkatakan kini.

KEUNIKAN TASIK DI BANDAR NOVOSIBIRSK , SIBERIA RUSSIA

Tasik ini telah menjadi tumpuan ramai pengunjung sama ada dari luar negara atau dalam negara. Hal ini kerana , tasik yang biru dan pasir yang putih membuatkan setiap mata yang melihatnya terkesima dan teruja dengan keindahan yang dimiliki.

Rata-rata pengunjung yang datang sanggup membahayakan diri semata-mata bagi mendapatkan gambar yang cantik.

FAKTOR TASIK INI BAHAYA

Walaupun tasik ini kelihatan seperti air laut, tetapi ia sebenarnya air yang boleh membahayakan diri kerana telah tercemar dengan sisa toksin. Tasik ini diberi gelaran ‘Maldives Siberia’ atau ‘Maldives Novosibirsk’ dan telah lama menjadi tapak pelupusan sisa toksin dari sebuah loji arang batu yang tinggi dengan garam kalsium dan beberapa naham mineral yang tinggi dan berbahaya.

Papan tanda telah diletakkan bagi memberi peringatan dan amaran supaya tidak mandi atau pun berdiri berhampiran dengan tasik ini namun , peringatan itu tidak diendahkan. Pihak berkuasa tempatan telah mengeluarkan amaran bahawa nilai pH air tersebut tidak sihat dan boleh mengakibatkn keradangan terhadap kulit.

Masyarakat yang mengunjungi dinasihatkan agar berwaspada dan berhati-hati.

Daulah Educonsult antara pihak pengurusan yang menguruskan kemasukan pelajar-pelajar dalam pelbagai bidang antaranya Perubatan, Pergigian, Farmasi, Veterinar, Kejuruteraan, Pengajian Islam dan lain-lain bidang lagi di pelbagai negara. Pengalaman mengurus pelajar dari tahun 2008 sehingga kini memberikan impak dan banyak pengalaman kepada pihak Daulah. Pengurusan yang sistematik, teratur dan pelajar dianggap seperti keluarga antara kelebihan Daulah Educonsult.

Maklumat lanjut tentang pengjian di luar negara boleh layari www.daulahmedic.com atau boleh terus hubungi konsultan Puan Janna di nombor 0196403977

 

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Konsultan Pendidikan : 0196403977 (Pn Janna)
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here