Maria Sharapova mengumumkan akan bersara dari dunia tenis selepas 28 tahun berkecimpung dalam dunia sukan tersebut. Atlet berbakat ini pernah merangkul gelran Grand Slam sebanyak lima kali sepanjang kerjanya.

Atlet yang berasal dari Rusia ini ‘gantung raket’ pada usia 32 tahun dan pengumuman tersebut dilakukan secara beremosi. Beliau berkongsi berita pengumuman tersebut menerusi  akaun twitter Vanity Fair.

 

Menurutnya, faktor kesihatan adalah punca utama atlet ini mengundurkan diri. Kecederaan bahu yang dialaminya membuatkan bekas pemain tenis nombor 1 dunia ini terpaksa mengakhiri kariernya.

Disebabkan kecederaan tersebut menyebabkan beliau jatuh ke tangga 373 dunia. Sebelumnya, Sharapova pernah berdepan dengan kontroversi sangkut ujian doping yang menyebabkan dia digantung perlawanan selama 15 bulan.

BACA JUGA :   Kemasukan ke Universiti di Bangladesh

Sepanjang bergelar atlet tenis, Sharapova pernah memenangi gelaran Major iaitu menerima gelaran sulungnya yang diraih ketika berusia 17 tahun. 

Selain terkenal dengan sukan tenis, Rusia juga mempunyai universiti yang bertaraf antarabangsa. Antaranya seperti  KSMU yang terkenal dengan bidang perubatannya. Terdapat juga universiti yang menawarkan kejuruteraan pesawat iaitu Moscow Aviation Institute. Jika anda berminat boleh hubungi team DAULAH EDUCONSULT untuk maklumat lanjut.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   DAULAH EDUCONSULT - Platform Terbaik Sambung Belajar Luar Negara

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here