Selain pulau di Malaysia yang menjadi kunjungan pelancong, pulau di Indonesia juga turut menjadi tumpuan pelancong dari pelbagai negara. Ini kerana keindahan pulaunya yang cantik dan airnya yang bersih serta jernih.

Antara pulau yang menjadi pilihan pelancong ialah:

Pulau Derawan
Lokasinya yang terletak di Kalimantan Timur dan terkenal dengan kejernihan airnya sehinggakan menampakkan terumbu karang dan hidupan laut. Pelancong boleh melakukan aktiviti snorkeling untuk melihat hidupan laut yang ada disini.

 

 

Pulau Belitung

Digelar sebagai pulau syurga kerana keindahannya yang begitu memukau pengunjung yang datang ke sini. Pulau Belitung yang terletak di Indonesia ini memiliki flora dan fauna yang cantik. Pulau yang berpenghuni ini didiami masyarakat yang menjalankan aktiviti anyaman rotan. Kehidupan masyarakat disini dilengkapi dengan budayanya yang tersendiri.

BACA JUGA :   Adakah Microsleep Pembunuh Utama Pemandu Di Jalan Raya?
Pulau Weh

Menjadi salah satu lokasi percutian buat para pelancong. Akses untuk ke sini adalah dengan menaiki boat iaitu selama satu hingga dua jam dan mungkin lebih. Keindahan pantai yang yang memukau dan memiliki pelbagai spesies hidupan laut. Jika pelancong yang datang ke Bandar Aceh pasti tidak lepaskan peluang untuk ke sini.

 

Selain menjadi destinasi pelancongan, Indonesia juga menjadi destinasi kepada akademik iaitu melanjutkan pengajian buat para pelajar. Daulah Educonsult ada menawarkan anda universiti di pelbagai negara dan pelbagai bidang yang ditawarkan.

Daulah Educonsult ialah sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

BACA JUGA :   Amalkan Etika Di Atas Jalan Raya Bersama Safer

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed) 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here