Negara Vietnam menyekat kemasukan sebarang penerbangan dari dan ke negara China disebabkan oleh coronavirus. Setakat ini, seramai 44,914 dijangkiti virus ini yang melibatkan sebanyak 29 buah negara. Lebih 500 kakitangan di Hospital Wuhan Xiehe dan Hospital Renmin.

Sekat Hingga Keluar Notis

Vietnam juga akan menghentikan pengeluaran visa untuk pelawat asing yang berad di China dalam tempoh dua minggu yang lalu. Kesemua permit yang diberikan untuk penerbangan antara China, Hong Kong, Macau dan Taiwan akan dibatalkan hingga notis baru dikeluarkan.

Syarikat penerbangan terbesar Taiwan iaitu China Airlines penerbangannya telah kembali normal apabila terpaksa membatalkan perkhidmatan ke Hanoi pada hari Sabtu.

Pihak penerbangan Vietnam mengesahkan syarikat penerbangan mereka masih boleh mengendalikan penerbangan ke Taiwan. Namun penerbangan ke tanah besar China, Hong Kong dan Macau masih digantung.

BACA JUGA :   Kes Positif COVID-19 Seluruh Dunia Terus Meningkat

Taiwan adalah pelabur terbesar di Vietnam iaitu sebanyak 32 bilion sepanjang 3 dekad. Negara Itali turut menyekat penerbangan dari China Airlines antara Taipei dan Rom.

Amalkan Langkah Pencegahan

Patuhi nasihat dan arahan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dalam mencegah dan membasmi wabak coronavirus ini. Elakkan bersentuhan secara terus dengan individu yang mempunyai simptom-simptom wabak ini. Elakkan juga tabiat memakan makanan yang mentah.

Namun jika anda berpeluang belajar atau pergi ke luar negara, sentiasa amalkan penggunaan topeng muka dan juga hand sanitizer. Daulah Educonsult menawarkan pengajian ke luar negara dalam bidang yang diminati. Untuk maklumat dan info lebih lanjut, layari laman rasmi Daulah Educonsult. Anda juga boleh menyertai sesi konsultasi yang dilakukan secara percuma.

BACA JUGA :   Statistik Global Terus Meningkat - COVID-19

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here