Amalkan Etika Di Atas Jalan Raya Bersama Safer

0
2572

Kebanyakan dan kebiasaannya masyarakat Malaysia sering lupa untuk memberi lampu signal ketika membelok sama ada ke kiri atau ke kanan. Hal yang sama juga terjadi di lampu isyarat. Mungkin masyarakat Malaysia perlu diingatkan sekali lagi dengan etika dan peraturan yang perlu dipatuhi semasa berada di atas jalan raya.

Antara etika asas yang perlu dipatuhi oleh pemandu sebelum memandu adalah pastikan kenderaan berada dalam keadaan yang baik. Pastikan juga lampu depan dan belakang berada dalam keadaan yang baik. Berehat terlebih dahulu sebelum memulakan perjalanan supaya dapat mengelakkan mengantuk ketika memantu nanti.

Sentiasa utamakan keselamatan kerana nyawa anda dan penumpang adalah sangat berharga. Mampukah anda melihat keluarga dan orang tersayang meratapi pemergaian anda? Sikap sentiasa patuhi arahan dan peraturan jalan raya yang ditetapkan secara tidak langsung dapat mendidik anda menjadi pengguna jalan raya yang bijak.

BACA JUGA :   Kemasukan Ke Madrasah Daulah & Maahad Buuth Tanpa SPM / STAM

Elakkan penggunaan telefon bimbit ketika memandu kerana perbuatan tersebut mampu mengurangkan fokus pemanduan. Pemanduan yang berhemah bukan sahaja mampu menyelamatkan anda, namun secara tidak langsung mampu menyelamatkan nyawa pengguna jalan raya yang lain juga. Hal ini demikian kerana pemanduan selamat, anda selamat.

Deenamik ingin memperkenalkan satu syaraikat e-hailing iaitu Safer Group yang pastinya akan membantu anda menjana pendapatan aktif dan pasif mencecah RM5000 keatas setiap bulan! Berminat menyertai Safer? Daftar segera kerana Safer sedang membuka pra pendaftaran kepada anda yang berminat menjadi pemandu Safer. Golongan wanita juga sangat digalakkan untuk menjadi pemandu Safer untuk membantu menjana pendapatan isi rumah.

Adakah tahun 2020 tahun yang mencabar untuk anda? Ayuh sertai Safer untuk jana pendapatan mencecah RM5,000 sebulan bersama Safer.

BACA JUGA :   Maria Sharapova Umum Bersara Dari Dunia Tenis

Untuk info lebih lanjut :

? Website : http://daulahmedic.com/
? Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
?Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
?Facebook : https://www.facebook.com/safer.my.58

Borang Pra-pendaftaran pemandu Safer : http://bit.ly/SaferCognito

ATAU

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here