Rebutlah peluang untuk belajar bidang pengajian Islam dengan lebih mendalam bersama Daulah Educonsult. Bidang pengajian Islam ditawarkan di dua universiti yang menjadi pilihan pelajar Malaysia iaitu Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim (UIN SUSKA) dan juga Universitas Islam Negeri Ar-Raniry.

Sedikit pengenalan tentang UIN SUSKA yang terletak di Riau, Indonesia. Terdapat pelbagai fakulti di universiti ini. Antaranya ialah fakulti syariah dan hukum, fakulti usuluddin, dakwah dan ilmu komunikasi, fakulti psikologi dan lain lain.

Selain daripada UIN SUSKA, Daulah juga menawarkan bidang pengajian Islam di UIN Ar-Raniry yang terletak di Banda Aceh. Antara fakulti yang terdapat di universiti ini ialah fakulti syariah dan hukum, fakulti usuluddin dan filsafat, dakwah dan komunikasi dan lain lain.

BACA JUGA :   Belajar Di Universiti Poland

Syarat Kelayakan

Peluang ini dibuka kepada lepasan SPM atau setaraf dan syaratnya ialah minimum lulus dalam semua subjek. Manakala bagi lepasan STPM/Diploma/Asasi/Matrikulasi atau setaraf, syarat minimumnya ialah minimum CGPA 3.0.

Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara?. Daulah Educonsult sentiasa bersedia membantu anda.

Daulah Educonsult sedia memberikan khidmat nasihat kepada mereka yang memerlukan, khususnya mereka yang ingin melanjutkan pelajaran ke luar negara. Untuk maklumat lanjut berkaitan syarat kelayakan, bidang-bidang serta universiti yang ditawarkan, terus hubungi konsultan terlatih kami di talian:

KONSULTAN ATHIRAH: 0183949480

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here