Pakaian adalah sesuatu yang bernilai dan menjadi lambang kepada sesetengah budaya itu. Ada juga pakaian tradisional yang dipakai ketika ada majlis istimewa atau majlis bersejarah.

Seperti contoh, di Malaysia, kebaya songket, baju kurung dan sebagainya diperagakan ketika ada majlis tertentu seperti makan malam yang bertemakan melayu klasik, perayaan, kenduri kahwin dan sebagainya.

Berbeza dengan luar negara yang mempunyai pakaian tradisional mereka tersendiri. Di Poland, masyarakat disana sangat teliti akan hiasan yang ada pada baju mereka.

Pakaian yang dipakai oleh kaum gadis di Poland lengkap dengan jaket, skirt dan baju putih.

Tambahan, ianya dihiasi dengan sulam-sulaman, manik dan sebagainya. Jaket yang disulam di bahagian belakang adalah tradisi dari Krakow, Poland.

BACA JUGA :   TIPS MELANCONG SEORANG DIRI

Dari sudut pemakaian ini sebenarnya kita boleh mengetahui kedudukan seseorang itu. Maksud kedudukan seseorang itu ialah usia, status perkahwinan, daerah mana mereka berasal dan sebagainya.

Pakaian tradisi ini tidak memfokuskan kepada kaum wanita sahaja, kaum lelaki di Poland juga ada pakaian tradisi ini.

Tradisi yang turun-temurun ini tinggi nilai harganya dan ianya sukar dicari di mana-mana. Sekiranya anda masih tergolong dalam tradisi ini anda sangat beruntung.

Daulah Educonsult menawarkan anda pengajian di universiti luar negara iaitu Poland. Pelbagai bidang pengajian ditawarkan di sini.

Daulah Educonsult ialah sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

BACA JUGA :   Ayuh Kita Nikmati Keindahan Bandar Bandung, Indonesia

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here