Sesetengah masyarakat sememangnya tidak lari persepsi atau mentaliti bahawa belajar bidang itu perlu bekerja dalam bidang tersebut.

Graduan dalam sesetengah bidang pengajian yang dikatakan sukar mendapat pekerjaan pastinya terkena tempias dengan mentaliti ini.

Apabila disebut bidang pengajian islam, pastinya terkait dengan pekerjaan ustaz, ustazah, cikgu agama dan sebagainya.

Sebahagian masyarakat yang mindanya masih kolot pasti melabelkan anak muda yang belajar dalam bidang ini mendapat pekerjaan yang dinyatakan diatas.

Bidang pengajian islam sebenarnya tidak tertumpu kepada pekerjaan ustaz, ustazah, guru agama dan sebagainya. Malah, ianya lebih meluas jika seseorang itu rajin berusaha, mempunyai personaliti yang bagus dan pengetahuan yang meluas.

Setiap pekerjaan itu bukan hanya memfokuskan kepada bidang pengajian yang anda belajar di universiti, tetapi jika anda belajar bidang sains, anda boleh juga bekerja dalam bidang agama seperti contoh menjadi ustazah dan sebagainya.

BACA JUGA :   Realisasikan Impian Perubatan Anda di Indonesia

Selain itu, boleh juga memasuki sektor awam seperti Imigresen, Maritim, perhubungan awam, menjadi jurubahasa, penterjemah dan sebagainya.

Pilihlah bidang yang anda minati dan bukannya mengikut rentak semasa. Ianya penting dalam membentuk masa depan anda.

Daulah Educonsult memberikan anda peluang sambung belajar ke luar negara dengan pelbagai bidang pengajian.

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara. Berpengalaman luas dalam menghantar dan menguruskan pelajar dari pelbagai peringkat umur dan latar pendidikan di pelbagai negara.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

BACA JUGA :   Konsultasi Percuma Ditawarkan Kepada Pelajar Yang Mahu Sambung Belajar Di Luar Negara

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)  

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here