Berimpian melanjutkan pengajian dalam bidang Pengajian Islam di Mesir namun terlepas peluang tersebut? Jangan risau, Indonesia turut menawarkan bidang sama yang juga mempunyai kadar standard yang sama.

Terdapat dua universiti yang ditawarkan di Indonesia bagi bidang Pengajian Islam ini.

  • Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim (UIN SUSKA)
  • Universitas Islam Negeri Ar-Raniry

Peluang ini terbuka kepada pelajar lepasan SPM/Asasi/STPM/STAM//Diploma @ setaraf. Pelajar lepasan SPM hanya perlu lulus semua subjek. Bagi pelajar lepasan STPM, Asasi, Diploma dan setaraf, minimum CGPA adalah 3.0.

Jika anda menepati syarat kelayakan di atas, anda sudah berpeluang untuk menjadi salah satu pelajar universiti di atas. Daftar segera sementara peluang masih dibuka.

BACA JUGA :   Jom Sambung Belajar Di Poland Pada Tahun 2021 Bersama Daulah Educonsult.

Anda bolej jalani sesi konsultasi yang dijalankan secara percuma di pejabat Daulah Educonsult.

Bidang Pengajian Yang Ditawarkan :

  • Syariah dan Hukum
  • Tarbiyah Keguruan
  • Pendidikan Bahasa Arab
  • Dakwah dan Komunikasi
  • Lain-lain Bidang

Berminat? Mungkinkah anda pelajar yang seterusnya menjadi pelajar universiti di atas? Daftar segera bersama Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   Syarat Kelayakan Melanjutkan Pengajian dalam Bidang Perubatan di KSMU, Rusia.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here