Pasti ada di antara kalian yang memasang cita-cita untuk menjadi doktor perubatan veterinar. Kini anda berpeluang untuk menyambung pengajian dalam bidang veterinar di Indonesia. Daulah Educonsult menawarkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda bagi bidang veterinar. Bidang ini ditawarkan di Institut Pertanian Bogor dan juga di Universiti Airlangga di Indonesia.

Institut Pertanian Bogor merupakan universiti bertaraf dunia dengan kompetensi dalam bidang pertanian, biosains dan pelbagai bidang yang berkaitan.

Universiti Airlangga telah dianggap sebagai salah satu universiti “Big 5” di Indonesia, bersama dengan Universitas Indonesia, Institut Teknologi Bandung, Universitas Pertanian Bogor, dan Universitas Gadjah Mada.

Syarat Kelayakan bagi Bidang Veterinar

1) Bagi lepasan SPM/0-Level/IGCSE atau setaraf, syaratnya ialah minimum B dalam semua subjek sains.

BACA JUGA :   Sambung Belajar Ke Luar Negara Dengan Daulah Educonsult!

2) Bagi lepasan STPM/A-Level/Diploma/Asasi/Matrikulasi atau setaraf, syaratnya ialah minimum CGPA 3.0.

Anda berminat untuk menyambung pengajian di luar negara?. Daulah Educonsult sedia membantu anda.

Daulah Educonsult sentiasa bersedia memberikan khidmat nasihat kepada mereka yang memerlukan, khususnya berkaitan hala tuju untuk menyambung pengajian ke luar negara. Untuk maklumat lanjut tentang syarat kelayakan, bidang yang di tawarkan serta cara untuk membuat permohonan, terus hubungi konsultan terlatih kami di talian:

Konsultan Athirah: 0183949480

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here