Berminat dalam bidang pengajian ULUM ISLAMIAH dan juga SAINS KESIHATAN? Adakah anda pelajar lepasan SPM? Mahu belajar dalam suasana dan dan dalam kelompok Islam? Mesir adalah pilihan negara yang terbaik. Ingin tahu universiti di Mesir yang menawarkan kedua-dua bidang pengajian di atas? Ayuh teruskan membaca bersama Deenamik.

DAULAH EDUCONSULT sedia membantu anda dari segi persiapan, maklumat dan info dan juga pengurusan visa. Jika anda buntu dan masih keliru untuk menyambung pngajian dalam bidang apa dan universiti aap, DAULAH EDUCONSULT sedia membantu.

Universiti Yang Ditawarkan : 

  • Universiti Al-Azhar
  • Universiti Tanta
  • Universiti Alexandria
  • Universiti Kaherah
  • Universiti Mansoura
  • Universiti Zagazig
  • Universiti Ain Shams

Pelajar Universiti Al-Azhar yang sudah menamatkan pengajian

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September dan terbuka kepada pelajar lepasan SPM.

BACA JUGA :   Mo Salah Disenarai Sebagai Calon Undi Jadi Presiden Mesir

Syarat Kelayakan 

Ulum Islamiah 

  • Minimum B untuk subjek bahasa Melayu, bahasa Ingegris, Matematik, Syariah Islamiah. Quran Sunnah dan juga bahasa Arab.

Sains Kesihatan 

  • Minimum B untuk subjek bahasa Melayu, bahasa Inggeris, Matematik, Sejarah, Matematik Tambahan, Biologi, Fizik dan Kimia.

Mesir adalah sebuah negara Islam yang mempunyai rakyat yang ramah dan gaya hidup yang seesa. Tambahan, kos sara hidup juga rendah. Pengangkutan juga mudah didapati dan harga yang dikenakan juga berbaloi dan berpatutuan bagi untuk seorang pelajar.

Berminat melanjutkan pengajian ke universiti di Mesir? Daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT. Anda juga boleh jalani sesi konsultasi secara percuma bersama konsuktan terbaik mereka.

SIAPAKAH DAULAH EDUCONSULT ?

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   Belajar Di Mesir Dalam Bidang Pengajian Islam Sesi 2021.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here