Rata-rata pelajar yang berpeluang melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi memilih bidang pengajian perubatan, kejuruteraan, teknologi maklumat dan sebagainya. Tahukah anda, terdapat kerjaya yang berkaitan dengan pengurusan warga emas. Jangan pelik kerana bidang ini sudah wujud sejak berabad lamanya.

Gerontologi adalah bidang pengajian yang berkaitan dengan proses penuaan serta maslaah yang dihadapi oleh orang tua. Istilah gerontologi ini diperkenal kan oleh seorang ilmuwan dari Rusia iaitu Ilya Ilyich Mechiniko pada tahun 1903.

DAULAH EDUCONSULT menawarkan bidang pengajian ini di Kursk State Medical University (KSMU) iaitu di Rusia. Tempoh pengajian adalah selama 4 tahun sahaja. Tambahan, tenaga pengajar adalah dilatih dan pengajian dijalankan dalam bahasa Inggeris.

BACA JUGA :   Kerjaya Dalam Bidang Veterinar Semakin Digilai

KSMU mengamalkan sistem “LOCK FEE” iaitu tiada pertambahan dan kekurangan dari segi pembayaran kos yuran. Hal ini bermakna kos yuran kekal sama walaupun nilai Ringgit Malaysia mengalami turun naik.

Universiti perubatan ini juga merupakan antara pilihan utama pelajar dari Malaysia untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan. Pelajar yang layak untuk melakukan permohonan adalah pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. 

 

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September 2020. Namun pendaftaran sudah boleh dilakukan mulai dari sekarang.

SIAPAKAH DAULAH EDUCONSULT?

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

BACA JUGA :   Moscow Aviation Institute menawarkan jurusan kejuruteraan pesawat

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here