Indonesia sedang buka peluang kepada pelajar di Malaysia untuk kemasukan september ini. Jom ketahui mengenai peluang ini.
Ini antara universiti awam yang disenarai dalam entri kali ini dan universiti yang tersenarai ini diitiraf oleh Kermenterian Malaysia dan lain-lain majlis kesihatan di Malaysia:-

Universitas Hasanuddin

Universitas Gadjah Mada

Universitas Padjadjaran

Institut Pertanian Bogor

Universitas Sumatera Utara

Universitas Andalas

Universitas Airlangga

Pengiktirafan Boleh Semak

Tiada lgi kegusaran untuk menyambung ke universiti di Indonesia. Pelajar boleh buat semakan pengiktirafan bidang dan university di laman web Kementerian https://www2.mqa.gov.my/esisraf/ untuk membuat semakan

Seperti maklumat universiti diatas dimana anda ingin memohon ? Antara bidang  yang ditawarkan adalah Perubatan, Pergigian, Farmasi dan Veterinar.

Sebelum ini pernahkah anda terfikir mengenai apakah menyambung pengajian di negara sendiri tidak menarik atau universiti di Malaysia tidak berkualiti? Tapi ramai juga yang masih belum tahu mengenai peluang untuk belajar di Indonesia.

Ada beberapa faktor yang menjadi sebab mengapa pelajar Malaysia kita memilih untuk menyambung pengajian di luar negara terutamanya Indonesia.

Indonesia ini membuka peluang kepada pelajar lepasan Sijil Pelajar Malaysia,SPM, IGCSE, O-LEVEL, A-LEVEL, STPM, Matrikulasi, Asasi, IB, Diploma atau sijil setaraf yang lain.

Indonesia antara negara yang banyak memberi peluang kepada pelajar Malaysia untuk melanjutkan pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda.

Ramai yang belum dapat maklumat mengenai bidang sains kesihatan yang ditawarkan di universiti di Indonesia. Ada beberapa universiti yang diiktiraf Kementerian Malaysia untuk pelajar menyambung pengajian disana. Tapi untuk post kali ini kita akan fokuskan dengan tawaran ijazah yang ditawarkan bagi tahun 2020.

Biasa menjadi persoalan lain, di universiti mana yang diiktiraf untuk 4 bidang tersebut?Berapa tahun tempoh pengajian, dan apakah syarat untuk kemasukan ke universiti Indonesia.

Tempoh pengajian 

Kebiasaannya untuk tempoh pengajian untuk bidang perubatan adalah 5 tahun setengah, manakala Pergigian 5 tahun dan Veterinar atau Farmasi dalam 4 tahun.

Syarak kelayakan ini boleh ke laman web daulahmedic.com untuk maklumat lanjut. Pengurusan ke universiti diuruskan dan kemasukan ke universiti 100%. Untuk procedure kemasukan dan lain-lain boleh rujuk Daulah Educonsult Sdn yang menguruskan kemasukan pelajar-pelajar ke Indonesia.

JOM SIAPA BERMINAT UNTUK MENDAFTAR KE UNIVERSITI INDONESIA? HUBUNGI DAULAH EDUCONSULT SEKARANG!!

Sumber Website Daulah Educonsult – www.daulahmedic.com

Sekiranya anda berminat, boleh lakukan pendaftaran bersama Daulah Educonsult. Anda juga boleh jalani sesi konsultasi yang dilakukan secara percuma.

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web daulahmedic.com.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :- Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

ATAU

? Website : http://daulahmedic.com/
? Email : daulahmedic@gmail.com
?Instagram : daulah_educonsult
?Telegram : https://urlzs.com/9VwnY
? Youtube: Daulah Educonsult

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here