Jom Sambung Belajar Ke Universiti Bangladesh (Perubatan,Veterinar,Pergigian)

0
1060

Bangladesh menawarkan bidang pengajian perubatan dan pergigian serta veterinar. Kemasukan terkini Bangladesh adalah pada bulan Januari tahun 2021. Namun permohonan dan pendaftaran sudah boleh dibuat bermula sekarang. Ingin tahu lebih lanjut? Teruskan membaca.

Universiti-univesiti yang ditawarkan bagi tiga bidang tersebut antaranya adalah ;-

BANGLADESH

  • Dhaka Medical College
  • Dhaka Dental College
  • Mymensigh Medical College
  • MAG Osmani Medical College
  • Chittaging Medical College
  • Bangladesh Agricultural University

Bagaimana pula dengan syarat untuk mendaftar?ย 

Pelajar boleh membuat pendaftaran bermula lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf.

Oleh itu, Bagi lepasan SPM/IGCSE/O-Level atau setaraf, minimum B bagi subjek yang berkaitan dan perlu jalani asasi terlebih dahulu sebelum melanjutkan pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda manakala, Bagi lepasan STPM/Asasi/Matrikulasi/Diploma atau setaraf, minimum CGPA 3.0.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Tawar Peluang Sambung Bidang Pergigian Di Luar Negara.

Daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT untuk kemasukan sesi JANUARI 2021. Pendaftaran awal adalah sangat digalakkan kerana kuota seat yang ditawarkan adalah terhad dan pendaftaran akan ditutup sejurus permohonan penuh. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi salah seorang pelajar di universiti luar negara kerana anda bakal merasai pengalaman berbeza di universiti luar negara.

Berminat?

Hubungi talian dibawah untuk info pantas

  • Customer service 1 :0189624322
  • Customer service 2 :0182429322
  • Konsultan Karmilaย  ย : 01126049599

Siapakah DAULAH EDUCONSULT?

DAULAH EDUCONSULT adalah sebuah badan konsultan yang mengurus dan membantu pelajar dalam mendapatkan tempat untuk menyambung pengajian ke universiti di luar negara mengikut kelayakan pelajar itu sendiri. Mungkin ada diantara anda yang sudah tertanya-tanya negara apa yang ditawarkan oleh DAULAH EDUCONSULT. Mereka menawarkan lebih dari 6 buah negara kepada para pelajar yang ingin melanjutkan pengajian di luar negara.

BACA JUGA :   Pilih Farmasi Sebagai Karier Terbaik Anda

Antara negara yang sering menjadi pilihan pelajar untuk melanjutkan pengajian adalah seperti Rusia, Indonesia, Poland, Mesir, Bangladesh, Turki dan lain-lain.ย  Kesemua negara ini menyediakan universiti awam yang berstatus Top 10 dan merupakan universiti yang menjadi pilihan pelajar yang semestinya telah mendapat pengiktirafan dari KPT, JPA, WHO, MQA, MMC, MDC dan juga MVA.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here