Mengisi masa lapang dengan mengikuti Kursus Bahasa Arab? Mengapa tidak? Sebenarnya ia adalah sangat bagus untuk anda yang sudah pencen dari bekerja. Anda sememangnya mempunyai masa terluang dan anda sangat dialu-alukan untuk mengikuti Kursus Bahasa Arab dengan Daulah Educonsult.

Kursus Bahasa Arab yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ini adalah di Timur Tengah iaitu di Mesir dan Jordan. Anda boleh memilihnya samada untuk mengikutinya di Mesir atau Jordan.

Pelbagai manfaat yang akan anda perolehi daripada mengikuti Kursus Bahasa Arab ini. Antaranya ialah memahami bahasa al-Quran, mengajar dan menjana pendapatan, menjadi penterjemah dan sebagainya.

Syarat asas untuk mengikuti Kursus Bahasa Arab ini ialah:

  • Terbuka kepada lelaki dan perempuan
  • Berumur 12 dan ke atas
  • Golongan pencen amat digalakkan
  • Mempunyai semangat dan azam yang tinggi untuk belajar
BACA JUGA :   Tawaran Bidang Perubatan & Farmasi Bersama Daulah Educonsult

Tempoh pengajian adalah selama 3 bulan dan bergantung kepada pelajar untuk melanjutkan atau tidak.

Daulah Educonsult adalah sebuah agensi yang menawarkan pengajian dalam pelbagai bidang di universiti luar negara. Selain tawaran Kursus Bahasa Arab, pengajian ke Madrasah Daulah dan Maahad Buuth juga ada ditawarkan.

Anda boleh masuk ke Madrasah Daulah dan Maahad Buuth walaupun anda tidak mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM). Menerusi madrasah ini juga anda boleh melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar.

Jom daftar sekarang dalam bidang pengajian yang anda inginkan dengan Daulah Educonsult !

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here