Tahukah anda, selain daripada negara-negara besar yang menawarkan bidang pengajian sains kesihatan, Bangladesh juga sebenarnya menawarkan pengajian yang berkualiti. Pengajian di negara Bangladesh ini setaraf dengan negara-negara maju.

Jika anda berminat untuk melanjutkan pengajian Ijazah Sarjana Muda dalam bidang sains kesihatan anda dinasihatkan untuk ke universiti Bangladesh. Bidang yang ditawarkan ialah perubatan, pergigian dan veterinar.

Anda boleh mendaftar dengan Daulah Educonsult iaitu sebuah agensi yang membantu dan menguruskan para pelajar ke universiti luar negara. Agensi ini telah lama ditubuhkan dan menjadi pilihan para pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke luar negara.

Kemasukan ke universiti di Bangladesh adalah pada bulan Januari 2021, pendaftaran boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja. Antara universiti yang ditawarkan ialah:

  • Dhaka Medical College
  • Dhaka Dental College
  • Mymensingh Medical College
  • Chittagong Medical College
  • M.A.G Osmani College
  • Bangladesh Agricultural University
BACA JUGA :   Kepulangan Pelajar IPT Bermula Hari Ini

Peluang ini terbuka kepada semua lepasan SPM / IGCSE / O & A Level / IB / STPM / Matriks / Asasi / Diploma @ Setaraf.

Selain daripada pengajian di Bangladesh, Daulah Educonsult juga menawarkan pengajian Ijazah Sarjana Muda di beberapa buah negara lain seperti Rusia, Poland dan Indonesia. Terdapat juga bidang penerbangan awam, pengurusan perniagaan antarabangsa dan banyak lagi.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here