Bagi pelajar yang berminat dengan bidang perubatan, pasti ramai yang tahu mengenai Kursk State Medical University (KSMU). Universiti yang terletak di Kursk, Rusia ini menawarkan pengajian bidang pra perubatan dan juga perubatan. Ramai pelajar Malaysia yang memohon untuk melanjutkan pengajian di universiti perubatan ini. Ingin tahu apakah sebabnya? Teruskan membaca!

DAULAH EDUCONSULT membuka peluang kembali kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. Pelajar yang berminat sudah boleh melakukan pendaftaran bersama mereka kerana kemasukan seterusnya adalah pada bulan  September 2020. Daftar segera sebelum kuota yang ditawarkan penuh.

KSMU mengamalkan sistem pembayaran yuran secara “Lock Fee“. Hal ini bermakna tidak akan terdapat sebarang pengurangan dan penambahan kos yuran walaupun nilai Ringgit mengalami kenaikan dan penurunan. Tambahan, yuran di universiti juga jauh lebih murah berbanding dengan universiti perubatan yang lain di Rusia.

BACA JUGA :   Pengambilan Pengajian Universiti Di Bangladesh Sesi Januari 2021 Kini Dibuka

Universiti perubatan ini juga antara universiti pertama yang menggunakan bahasa Inggeris sebagai medium pengajaran. Universiti yang bertaraf antarabangsa ini telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, dan MMC. Universiti ini menerima ramai pelajar dari seluruh negara antaranya adalah negara Malaysia.

Bagi pelajar yang beragama Islam pula, usah risau untuk menjadi pelajar di universiti ini. Hal ini demikian kerana Rusia sudah lama menerima kedatangan Islam. Hal ini dibuktikan dengan kewujudan masjid dan juga penjualan makanan halal oleh masyarakat setempat.

Masjid di Rusia

Tempoh pengajian di KSMU bagi Pra perubatan adalah 7 tahun manakala Perubatan pula adalah 6 tahun. Sudah ramai pelajar Malaysia yang memilih untuk belajar di universiti ini melalui DAULAH EDUCONSULT.

BACA JUGA :   Tawaran Belajar Ke Indonesia Sesi September 2021

Fasiliti dan kemudahan yang disediakan juga antara yang paling selesa dan terbaik untuk kemudahan pelajar. Oleh itu, daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

 

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here