Berita baik buat umat Islam! Masjidil Haram dan Masjid Nabawi bakal dibuka semula sejurus selepas masalah penularan COVID-19 dapat ditangani. Ianya diumumkan oleh Sheikh Abdul Rahman As-Sudais menerusi akaun Twitter haramain.info. Kedua-dua masjid yang terletak di Mekah dan Madinah ini ditutup buat sementara waktu untuk orang ramai akibat wabak penularanan COVID-19.

Dua masjid ini akan di buka untuk aktiviti tawaf dan juga solat serta ziarah terhadap junjubgan besar Nabi Muhamamd S.A.W. Namun pembukaan dua masjid ini tidak akan dilakukan dalam keadaan yang tergesa-gesa. Hal ini kerana beberapa langkah pencegahan yang sangat ketat perlu diambil kira bagi memastikan keselamatan umat Islam.

BACA JUGA :   Universitas Hasanuddin Tawarkan Ijazah dalam Bidang Perubatan

“Sekali lagi, kami menyeru semua umat Islam agar terus berdoa semoga pandemik ini selesai, berdoa untuk kebaikan pemimpin kita (Penjaga Dua Masjid Suci) sambil menerima bahawa apa yang dilakukan ini adalah yang terbaik.”

Namun dengan solat Terawih di rumah, ianya mampu mengeratkan hubungan kekeluargaan antara keluarga. Tambahan, nilai harmoni dan kasih sayang dapat dipupuk hanya melalui dari rumah sahaja.

Berminat melanjutkan pengajian ke luar negara? DAULAH EDUCONSULT menawarkan pengajian dalam pelbagai bidang di universiti yang diiktiraf di luar negara. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

BACA JUGA :   Program Madrasah Daulah Peluang Pelajar Tanpa Sijil SPM Dan STAM Sambung Pengajian.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here