Ditubuhkan sekitar tahun 1956 iaitu di Kota Makassar, Universitas Hasanuddin ini adalah antara universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult Universiti yang terletak di Indonesia ini menawarkan bidang perubatan kepada semua lepasan SPM / IGCSE / O & A Level / IB / STPM / Matriks / Asasi / Diploma @ Setaraf.

Sering kita dengar Indonesia menjadi lokasi atau destinasi untuk sektor pelancongan. Tetapi negara ini juga menjadi tumpuan para pelajar melanjutkan pengajian di peringkat ijazah dan sebagainya.

Jika anda berminat untuk melanjutkan pengajian peringkat ijazah di Indonesia ini, anda boleh mendaftar dengan Daulah Educonsult. Daulah adalah sebuah platform yang membantu para pelajar mencapai impian untuk belajar di universiti luar negara.

BACA JUGA :   Kursk State Medical University - Pra Perubatan, Perubatan & Gerontologi

Syarat permohonan

  • Memiliki Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM), Asasi, Matrikulasi, Diploma @ Setaraf
  • CGPA mestilah 3.00 dan ke atas (sekiranya CGPA tidak mencapai, anda boleh menghubungi Daulah Educonsult untuk bantuan lanjut)
  • Subjek wajib yang perlu ada dalam SPM ialah Biologi, Kimia dan Fizik.

Sesi kemasukan adalah pada Jun & September 2020, pendaftaran boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja dengan Daulah Educonsult. Selain itu, Daulah Educonsult juga menawarkan anda pengajian dalam bidang sains kesihatan di Bangladesh.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here