DAULAH EDUCONSULT masih membuka peluang kepada pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke universiti yang diiktiraf di Indonesia dalam bidang perubatan . Badan konsultan terbaik di Malaysia ini membuka kemasukan pada bulan SEPTEMBER 2020. Anda yang berminat boleh melakukan pendaftaran bermula sekarang.

Universiti di Indonesia antara universiti yang telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA,dan  MMC. Kesemua universiti yang ditawarkan ini adalah bertaraf antarabangsa dan merupakan antara pilihan popular pelajar dari Malaysia.

Terusnkan membaca kerana Deenamik sudah pun senarai pendekkan beberapa universiti perubatan di Indonesia yang menjadi pilihan popular pelajar dan juga berprestij.

Universitas Sumatera Utara

Lebih dikenali sebagai USU oleh para pelajarnya, universiti yang terletak di Kota Medan, Indonesia ini menawarkan bidang perubatan. Fakulti Perubatan didirikan pada 20 Ogos 1952 yang turut diingati sebagai hari ulangtahun USU. Presiden Indonesia ketika itu, Soekarno telah merasmikan universiti perubatan ini sebagai universiti ketujuh di Indonesia pada tanggal 20 November 1957.

Universitas Airlangga 

Bahasa singkatnya juga disebut sebagai UNAIR adalah sebuah universiti pendidikan yang terletak di Surabaya, Jwa Timur. Didirikan pada 10 November 1954. Sebelum rasmi dibina, pembinaan UNAIR terlebih dahulu diusulkan kepada pemerintah kolonial Belanda bahawa pembinaannya adalah bertujuan untuk mendidik anak muda di Tanah Jawa yang berbakat menjadi ahli perubatan.

BACA JUGA :   Kemasukan ke Universiti Luar Negara

Universitas Hasanuddin

Universitas Hasanuddin atau UNHAS terletak di Makassar, Sulawesi Selatan, Indonesia yang didirikan pada 10 September 1956. Fakulti pertama yang didirikan adalag Fakulti Ekonomi. Fakulti Perubatan wujud selepas tercapainya kesepakatan antara pihak Yayasan dengan Kementerian PP dan K yang telah ditetapkan dalam mesyuarat Menteri pada 22 Januari 1953.

Universitas Andalas

Unand atau Universitas Andalas terletak di Kota Padang, Sumatera Barat, Indonesia. Universiti yang antara yang tertua di Pulau Jawa ini didirikan pada 23 Disember 1955 oleh Mohammad Hatta, Wakil Presiden ketika itu. Pada ketika itu, Unand adalah universiti keempat yang dirasmikan di Indonesia. Fakulti Perubatan didirikan pada 7 September 1955.

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September 2020. Kemasukan ini terbuka kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf . Ramai pelajar yang melanjutkan bidang pengajian Ijazah Sarjana Muda di universiti di atas.

BACA JUGA :   Indonesia Destinasi Sambung Belajar Perubatan

Indonesia menjadi pilihan para pelajar kerana budaya yang sekaan-akan sama. Makanan halal juga mudah didapati. Tambahan, Islam adalah agama majoriti di Indonesia, oleh itu, pelajar Muslim tiada masalah dalam menunaikan ibadah.

Daftar segera bersama Daulah Educonsult. Sebelumnya, ikuti sesi konsultasi yang dijalankan secara percuma. Daftar segera sebelum kuota yang diatwarkan penuh.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here