Daulah Educonsult ialah syarikat konsultan untuk membantu pelajar yang berhasrat untuk sambung belajar ke luar negara. Daulah Educonsult telah menawarkan universiti terbaik di beberapa buah negara iaitu Poland, Rusia, Indonesia, Bangladesh dan Mesir.
Bidang yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ialah perubatan, gerontology, kejuruteraan, kejuruteraan pesawat, perubatan, pergigian, pengajian Islam, bahasa Arab dan lain-lain. Sijil yang disyaratkan untuk sambung belajar ke luar negara ialah SPM, STPM, A-level, O-level dan yang setaraf dengannya. Pelajar boleh sambung belajar ke negara yang mereka ingini dengan berdaftar di Daulah Educonsult.

Pelajar yang ingin sambung belajar ke Mesir, pelajar boleh sambung belajar terus tanpa sebarang sijil. Bagaimana? Madrasah Daulah ialah tempat yang akan membantu pelajar terus sambung belajar ke Universiti Al-Azhar, Mesir. Pelajar yang berdaftar di Madrasah Daulah akan menjalani program Maahad Buuth dimana sebelum masuk ke Maahad Buuth, pelajar akan menduduki satu ujian yang akan menentukan pelajar akan diletakkan di mana.

BACA JUGA :   Perjalanan Untuk Menjadi Doktor Veterinar
Pelajar yang mendapat keputusan memuaskan akan terus masuk ke Maahad Buuth dan bagi pelajar yang mendapat keputusan kurang baik akan diletakkan di Dirosoh Khossoh. Semasa pelajar diletakkan di Dirosoh Khossoh, pelajar akan diberikan pengajian yang bertahap berdasarkan kemampuan pelajar itu sendiri.
Pelajar yang berjaya ke Maahad Buuth akan terus diserap ke Universiti Al-Azhar, Mesir tetapi bidang yang ditawarkan hanyalah pengajian Islam dan bahasa Arab sahaja. Memandangkan semasa di Madrasah Daulah, pelajar diajar dengan pengajian Islam dan bahasa Arab, pelajar tidak digalakkan untuk sambung belajar ke bidang lain.
Universiti lain yang terdapat di Rusia ialah Kursk State Medical University yang mana universiti pertama yang menggunakan bahasa Inggeris sebagai platform dalam bidang perubatan. Selain perubatan terdapat juga bidang kejuruteraan, kejuruteraan pesawat, gerontology, pengurusan perniagaan antarabangsa dan lain-lain.

Universiti yang terdapat di Poland pula ialah University of Warsaw, Vistula University, University of Lodz, Warsaw University of Technology dan Vincent pol University. Bidang yang ditawarkan untuk universiti di Poland ialah perubatan, kejuruteraan, teknologi maklumat, pengajian perniagaan antarabangsa dan lain-lain.
Universiti yang terdapat di Bangladesh pula ialah Dhaka Medical College, Dhaka Dental College, Mymensigh Medical College, Chittagong Medical College, Bangladesh Agriculture University dan M.A.G Osmani College, Sylet. Bidang yang ditawarkan ialah perubatan, farmasi, pergigian, veterinar, farmasi dan lain-lain.
Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Daulah Educonsult, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Hubungi talian hotline : 0392851322 
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here