Daulah Educonsult ialah syarikat yang memberi khidmat konsultan kepada mereka yang ingin sambung belajar ke luar negara. Bidang apa yang ditawarkan adalah pelbagai. Universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult juga menawarkan universiti yang terbaik kepada pelajar untuk nikmati pelajaran yang lebih baik.
Bidang yang menjadi pilihan selalunya bidang farmasi dan pergigian. Dua bidang ini menarik minat pelajar yang meminati dalam bidang sains. Antara negara yang menawarkan bidang ini ialah Mesir, Indonesia dan Bangladesh dengan universiti terbaik diberikan kepada pelajar.
Universiti yang ditawarkan dalam bidang pergigian dan farmasi adalah Kursk State Medical University di Rusia. KSMU adalah universiti pertama di Rusia yang menggunakan bahasa Inggeris sebagai platform untuk bidang pergigian dan farmasi. Kos pembelajaran di KSMU adalah ‘lock cost’ dimana tiada cas tambahan yang akan dikenakan.
Bangladesh juga mempunyai universiti yang menawarkan bidang farmasi dan pergigian. Universiti yang mempunyai bidang ini ialah Dhaka Dental College dimana ia adalah institusi pertama yang mempunyai bidang pergigian di Bangladesh. Dhaka Dental College juga merupakan satu-satunya institusi pergigian hak milik kerajaan Bangladesh.
Universiti yang menawarkan bidang ini selain di Rusia dan Bangladesh ialah Indonesia. Indonesia juga mempunyai bidang farmasi dan pergigian di Universiti Gadjah Mada. Universiti Gadjah Mada adalah universiti tertua di Indonesia yang ditubuhkan pada tahun 1949. Selain terdapat fakulti pergigian dan farmasi, terdapat juga fakulti lain seperti fakulti geografi, perubatan, ekonomi dan perniagaan, perubatan veterinar dan lain-lain.
Di Poland pula, universiti yang menawarkan bidang ini ialah Medical University of Warsaw. Platform yang digunakan adalah dalam bahasa Inggeris dalam bidang farmasi, pergigian dan perubatan. Di sini pelajar, pelajar hendaklah melihat syarat-syarat untuk sambung belajar ke Poland dengan lihat di link ini, https://daulahmedic.com/2017/11/30/syarat-kelayakan-kemasukan-ke-poland/
Jika keputusan kurang memuaskan, Daulah Educonsult akan membantu pelajar sehabis baik untuk beri peluang mereka sambung belajar ke luar negara.

Selain dua bidang tersebut, terdapat juga bidang lain yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult seperti pengajian Islam, bahasa Arab, perubatan, gerontology, pengurusan perniagaan antarabangsa, kejuruteraan dan lain-lain. Kelayakan untuk memohon dalam bidang farmasi dan pergigian ialah SPM atau STPM atau A-level atau O-level atau setaraf dengannya.
Daulah Educonsult telah mendapat pengiktirafan daripada kerajaan dan ramai pelajar yang telah berjaya sambung belajar ke negara pilihan mereka sendiri atas khidmat konsultan dari Daulah Educonsult.
Untuk sebarang pertanyaan yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah .
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here