Indonesia menawarkan pilihan universiti yang telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA. Kemasukan seterusnya adalah pada bulan SEPTEMBER 2020. Oleh itu, anda sudah boleh mula melakukan pendaftaran mulai sekarang bersama DAULAH EDUCONSULT.

Daulah Educonsult adalah badan konsultasi yang membantu dalam menguruskan pelajar yang melanjutkan pengajian ke universiti di luar negara. Indonesia adalah salah satu universiti yang ditawarkan oleh mereka. Tawaran ini terbuka kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/STAM/A-level/IB/Diploma @ setaraf.

Ingin ketahui universiti yang ditawarkan di Indonesia?

? Universitas Hasanuddin
? Universitas Sumatera Utara
? Universitas Airlangga
? Universitas Padjadjaran
? Universitas Gadjah Mada
? Institut Pertanian Bogor

Bidang pengajian yang ditawarkan adalalah seperti perubatan, pergigian, farmasi, veterinar, pengajian Islam dan sebagainya. Kesemua bidang ini adalah pilihan hangat pelajar khususnya pelajar dari Malaysia.

BACA JUGA :   Keputusan SPM 14 Mac Ini - Bersediakah Anda?
Universitas Sumatera Utara

Terdapat banyak kelebihan sekiranya anda mendaftar untuk menjadi salah seorang pelajar di universiti di Indonesia. Antaranya ialah budaya dan komunikasi yang lebih kurang sama kerana Indonesia dan Malaysia adalah dari rumpun kepulauan Melayu yang sama. Tambahan, makanan halal mudah didapati kerana agama rasmi Indonesia adalah agama Islam.

Jarak perjalanan yang singkat dan dekat menyebabkan ramai pelajar yang ingin melanjutkan pengajian di negara jiran ini. Berminat? Lakukan pendaftaran dan jalani sesi konsultasi secara percuma di pejabat Daulah Educonsult di Dataran Pandan Prima 2.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

BACA JUGA :   Yuk Belajar Yuk kedokteran Hewan di Indonesia peringkat "DEGREE"

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here