Kursk State Medical University, satu nama yang gah dalam kalangan pelajar perubatan di seluruh dunia. Turut dikenali sebagai KSMU dalam kalangan pelajar, universiti ini dibina pada thaun 1935 dan merupakan antara Top 10 universiti perubatan di Rusia. Ingin ketahui bidang apa yang ditawarkan di universiti ini? Teruskan membaca.

Kursk State Medical University

Universiti terkemuka ini terletak di bandar Kursk yang merupakan sebuah bandar perindustrian di Rusia. Ianya terletak jauh di dari bandar Moscow yang merupakan ibu negara bagi Rusia. Oleh itu, Kursk adalah sebuah bandar yang sesuai untuk pendidikan kerana jauh dari hiruk pikuk bandar. Namun, universiti ini dilengkapi dengan pelbagai fasiliti dan kemudahan untuk para pelajar.

KSMU adalah universiti yang menawarkan pembelajaran dalam bahasa Inggeris. Keadaan ini menyebabkan ramai pelajar yang tertarik untuk melanjutkan pengajian ke universiti ini.

BACA JUGA :   Peluang Belajar Di KSMU Dengan Hanya Keputusan Trial SPM

Tambahan, KSMU mengamalkan sistem “Lock Fee” iaitu yuran yang ditetapkan adalah fixed. Tiada sebarang penambahan atau pengurangan darui segi pembayaran yuran walaupun nilai mata wang Ringgi Malaysia mengalami turun dan naik.

Bidang Pengajian

  • Pra Perubatan
  • Perubatan
  • Gerontologi (sosial works)

Universiti ini telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, dan MDC. Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September 2020. Pelajar yang berminat boleh melakukan pendaftaran menerusi Daulah Educonsult. Peluang ini terbuka kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf

Bukan sahaja palajar dari Malaysia yang tertarik melanjutkan pengajian di peringkat tinggi di universiti ini, malah pelajar dari seluruh dunia juga. Oleh itu, kemasukan pada September ini adalah terhad.

BACA JUGA :   Kemasukkan Sesi November 2020 ke Kursk State Medical University.
bandar Kursk

Universiti yang berstatus awam ini mempunyai lebih dari 9000 pelajar dengan alumni sehingga 10000 pelajar alumni. Berimpian menajdi salah seorang pelajar di universiti terkemuka di Rusia? Daftar segera bersama Daulah Educonsult segera.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Julai, 2020

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here