Pengajian veterinar adalah cabang sains yang mengkaji mengenai pencegahan, diagnogsis dan perawatan penyakit mengenai haiwan. Daulah Educonsult membuka peluang pengajian ini kepada pelajar lepasan  SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/STAM/A-level/IB/Diploma @ setaraf.

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September 2020. Oleh itu, kepada pelajar yang berminat, anda boleh mula melakukan pendaftaran mulai sekarang.

Daulah Educonsult buka kemasukan dalam bidang pengajian ini di universiti terbaik di Indonesia dan juga Bangladesh. Kedua-dua negara ini menawarkan universiti yang telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA.

Bangladesh Agricultural University (BAU)

Universiti yang dibina pada tahun 1961 ini adalah universiti pertama seumpamanya yang ditawarkan di Bangladesh. BAU mempunyai 6 fakulti dan 43 jabatan yang meliputi kesmeua pendidikan pertanian dan juga veterinar.

BACA JUGA :   UJIAN KEMASUKAN KE LUAR NEGARA YANG WAJIB ANDA TAHU!

Lokasi universiti ini adalah di Mymensingh, Bangladesh. Fakulti veterinar dilengkapi dengan kemudahan dan fasiliti yang selesa untuk para pelajarnya. BAU mempunyai dua institut penyelidikan iaitu Bangladesh Institute of Nuclear Agriculture dan Banladesh Fisheries Research Institute.

Institut Pertanian Bogor (IPB)

Institut Pertanian Bnadung atau bahasa inggerisnya IPB University terletak di Bogor dan dibina pada 1 September 1963. Universiti ini adalah pusat pendidikan tinggi bagi yang memfokuskan pertanian.

Daftar segera bersama Daulah Educonsult kerana kemasukan kali ini adalah sangat terhad. Daftar segera sebelum kuota yang ditawarkan penuh. Sebelum itu, jalani sesi konsultasi secara percuma di pejabat Daulah Educonsult di Dataran Pandan Prima 2, Ampang, Kuala Lumpur.

BACA JUGA :   Kemasukan ke Universiti di Bangladesh

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here