Safer Delivery merupakan salah satu perkhidmatan yang terdapat di dalam aplikasi Safer yang juga terdiri daripada perkhidmatan lain antaranya ialah Safer Swift, Safer Ride dan Safer Food. Apa yang istimewanya Safer Delivery ini ialah ianya menggunakan perkhidmatan pengambilan menggunakan kereta dan juga motorsikal.
Bagaimana untuk mendapatkan perkhidmatan Safer Delivery? Hanya muat turun sahaja aplikasi Safer di dalam Google Play Store atau Apple Store dan berdaftar.
USER:  http://tinyurl.com/y7p2xzjp
Apabila berdaftar, anda hendaklah berdaftar sebagai user Safer dan kesemua perkhidmatan pasti tersedia untuk anda. Safer Delivery menyediakan dua jenis perkhidmatan iaitu
  • Single Delivery, penghantaran barang dengan hanya ke satu lokasi dalam satu-satu masa.

  • Multiple Delivery, penghantaran barang dengan boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa.
Penghantaran barang terdapat dua pilihan antara kereta dan juga motorsikal tetapi Safer menggalakkan penghantaran barang yang kurang dari 10 kg dan sedikit digalakkan untuk menggunakan motorsikal manakala jika barangan lebih dari 10 kg dan banyak hendaklah menggunakan kereta untuk mengelakkan sebarang kerosakan pada barang.
Bagaimana pula hendak menggunakan perkhidmatan Safer Delivery ini? Lihat sahaja video di bawah untuk lebih jelas dan mudah difahami.

Info tambahan untuk semua pembaca, ramai yang salah faham dengan sebutan “SAFER” dengan cara yang betul. Cara sebutan “SAFER” yang  betul ialah “SA-FIR” yang datang dari perkataan ‘Musaffir’ bermaksud berhijrah. Video di bawah akan menjelaskan cara sebutan yang betul untuk perkataan “SAFER”.

Untuk mendapatkan sebarang maklumat dan ingin mebgetahui dengan lebih lanjut, sila layari laman web dan nombor yang tertera di bawah.
• Website : https://www.safer.my/
• Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
• Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
• Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
• Youtube : https://bit.ly/safergroup
Khidmat Pelanggan : 01120586389

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here