Indonesia terkenal dengan pilihan universitinya yang berkualiti dan bertaraf antarabangsa. Salah satu bidang pengajian yang sering menjadi pilihan pelajar adalah bidang perubatan. Universiti perubatan di negara Indonesia sudah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA. Daulah Educonsult buka peluang kemasukan ke universiti perubatan di Indonesia untuk kemasukan sesi SEPTEMBER 2020.

Peluang ini dibuka kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/STAM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. Pelajar lepasan yang layak dengan CGPA 3.0 digalakkan lakukan permohonan segera sebelum kuota yang dibuka penuh. Daftar segera bersama Daulah Educonsult.

Universitas Sumatera Utara

Universiti perubatan ini terletak di Kota Medan, Sumatera Utara, Indonesia. Universiti ini dilengkapi dengan hospital yang lengkap dengan fasiliti dan kemudahan yang boleh digunakan untuk tujuan pembelajaran. Tambahan, ramai pelajar dari Malaysia yang memilih untuk melanjutkan pengajian ke universiti ini.

Univeritas Andalas

Ditubuhkan pada 23 Disember 1955 dan mempunyai visi untuk menjadikan universiti ini universiti yang terkemuka dan bermartabat. Tambahan, fasiliti yang terdapat di fakulti perubatan lengkap dan terbaik untuk kegunaan para pelajar.

BACA JUGA :   Kemasukan ke Kursk State Medical University bersama Daulah Educonsult Kini Dibuka

Universitas Airlangga

Turut dikenali sebagai UNAIR, universiti perubatan yang terletak di Surabaya, Jawa Timur Indonesia ini ditubuhkan pasa tahun 1954. Mempunyai lebih dari 15 fakulti dan Fakulti perubatan adalah salah satunya.

Universitas Padjadjaran

Wujud pada 11 Septmber 1957 dengan visi ‘menjadi univertas unggul dalam penyelenggaraan pendidikan kelas dunia tahun 2006’. Universiti ini menyediakan penginapan untuk para pelajarnya dan juga fasiliti lain untuk keselesaa pelajarnya.

 

Universitas Gadjah Mada

Terletak di Yogyakarta ini ditubuhkan pada 19 Disember 1949 dengan status universiti awam di Indonesia. Memiliki lebih 18 fakulti dengan jabatan sehingga 251 jabatan. Memiliki Pusat Pelajar yang dilengkapi dengan Bilik Pengurusan Dewa Sekteriat dan Sekteriat SME dan sebagainya.

BACA JUGA :   Kuasai Bidang Pengajian Islam Di Universiti Luar Negara Menerusi Daulah Educonsult.

Daftar segera bersama Daulah Educonsult segera dan kemasukan seterusnya adalah pada SEPTMBER 2020. Pelajar Malaysia yang melanjutkan pengajian ke universiti di Indonesia kebanyakannya selesa dengan suasana negara Indonesia yang aman damai. Penduduknya juga ramah dan mudah berkomunikasi bersama mereka disebabkan budaya dan agama yang sama.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here