Sekarang keputusan Unit Pengurusan Universiti (UPU) telah keluar. Ada yang dapat sambung belajar ke universiti awam (IPTA), ada yang dapat belajar Kolej Politeknik dan ada yang dapat ke universiti swasta (IPTS).
Ada pula yang nak sambung belajar ke luar negara. Jika ada yang berhasrat untuk sambung belajar ke luar negara, Daulah Educonsult mampu bantu pelajar untuk ke sana. Daulah Educonsult menawarkan khidmat konsultan kepada pelajar berkenaan dengan sambung belajar ke luar negara.
Daulah Educonsult sudah banyak membantu pelajar untuk sambung belajar ke luar negara. Negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ialah Bangladesh, Turki, Poland, Rusia dan Rusia. Tidak lupa negara padang pasir iaitu Mesir juga ditawarkan.
Tetapi untuk sambung pengajian ke luar negara perlulah mengikut kepada syarat yang ditetapkan iaitu bagi bidang sains, pelajar perlu mendapat keputusan paling kurang ialah B atau B- dalam subjek :
  •  Bahasa Melayu
  • Bahasa Inggeris
  • Sejarah
  • Matematik
  • Matematik Tambahan
  • Fizik
  • Biologi
  • Kimia
Namun bagi bidang ulum Islamiah juga  sama iaitu mendapat keputusan paling kurang ialah B atau B- dalam subjek :
  1. Bahasa Arab
  2. Pendidikan Syariah Islamiah
  3. Pendidikan Qur’an & Sunnah
  4. Bahasa Melayu
  5. Bahasa Inggeris
  6. Matematik
Walaubagaimanapun, sekiranya ada yang berminat dan bersemangat untuk belajar tapi tidak ada sijil, mereka boleh berdaftar di Daulah Educonsult untuk masuk ke Program Madrasah Daulah. Di sini pelajar akan disiapkan dengan aktiviti dan subjek sebagai persediaan untuk menduduki Ujian Imtihan Qabul.
Pelajar yang mendapat keputusan memuaskan akan ditempatkan ke Maahad Buuth dan jika sebaliknya, pelajar akan ditempatkan di Dirosoh Khossoh. Pelajar yang memasuki Dirosoh Khossoh akan dipersiapkan dengan pelajaran yang mengikut kepada kemampuan pelajar.
Selepas tamat di Madrasah Daulah, pelajar akan dimasukkan ke Universiti Al-Azhar bagi peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang pengajian Islam sahaja.
Daulah Educonsult ada juga menawarkan universiti lain di Mesir iaitu Universiti Mansoura, Universiti Cairo, Universiti Tanta, Universiti Alexandria, Universiti Zagaziq dan Universiti Ain-Sham.
Jika ada yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan dengan sambung belajar bersama Daulah Educonsult, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here